Education Export in Basic Education in Finland : South Korean Elementary Pupils’ Positive and Challenging Experiences
Kamali Vinne, F., Kantelinen, R., Suero Montero, C., Elgundi, Z., Partanen, H. (2023). Education Export in Basic Education in Finland : South Korean Elementary Pupils’ Positive and Challenging Experiences. Kieli, koulutus ja yhteiskunta.14(2). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2023/education-export-in-basic-education-in-finland-south-korean-elementary-pupils-positive-and-challenging-experiences
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaAuthors
Date
2023Copyright
© Authors 2023
Nowadays more and more governments consider internationally competitive education as an asset, which is also reflected in a growing interest in education export branding in Finland. Education export in general can be defined as a selling transaction of educational services and practices between countries. This article presents a pilot education export project, interlocked with a research approach, towards developing basic education export in Finland. The paper shares the experiences of ten South Korean pupils during their educational visit within the education export “Happy Learning in Outokumpu Project”. A bottom-up methodological approach based on the transversal competences concept was utilized. The findings from the analysis of narrative semi-structured interviews depicting positive and challenging experiences offered us information and tools for improving future educational export projects specific to basic education.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181Keywords
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2023/education-export-in-basic-education-in-finland-south-korean-elementary-pupils-positive-and-challenging-experiencesMetadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Luokanopettajien käsityksiä tieto- ja viestintäteknologian mahdollisuuksista tulevaisuuden taitojen kehittämisessä
Suuronen, Eeva; Eskola, Laura (2023)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää luokanopettajien käsityksiä siitä, millaisia tulevaisuuden taitoja tieto- ja viestintäteknologia edistää ja edellyttää. Tutkimuksemme teoreettisessa viitekehyksessä tarkastellaan ... -
Mediatekstit monilukutaidon opetuksessa alakoulussa
Ruuskanen, Jenna (2022)Pro gradu -tutkielmani käsittelee mediatekstien käyttöä monilukutaidon opetuksessa. vuosiluokilla 1–6. Tutkimukseni tarkoituksena oli selvittää, millä tavoin opettajat kuvaavat mediatekstien käyttöä monilukutaidon opetuksessa ... -
Laaja-alaiset osaamistavoitteet opetus- ja kasvatustyön perusteina : perusopetuksen opettajien näkökulmia
Lindfors, Krista; Rahikainen, Tiia (2015)Lindfors, Krista ja Rahikainen, Tiia. 2015 LAAJA-ALAISET OSAAMISTAVOITTEET KASVATUSTYÖN PERUSTANA. PERUSOPETUKSEN OPETTAJIEN NÄKÖKULMIA. Perusopetuksen opettajien näkökulma. Kasvatustieteen pro gradu -tutkielma. ... -
Uusi kahden aineen opettajankoulutus laaja-alaista opettajuutta tukemassa
Lumijärvi, Mari (2005) -
"Kyllä te tiedätte mitä te teette" : luokanopettajaopiskelijoiden ja yliopistonopettajien ajatuksia ja kokemuksia laaja-alaisesta osaamisesta POM-opinnoissa
Haapamäki, Saara; Kojo, Saara-Maija (2019)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisia ajatuksia luokanopettajaopiskelijoilla ja yliopistonopettajilla on laaja-alaisesta osaamisesta sekä miten vastaajat kokevat laaja-alaisen osaamisen POM-opinnoissa. ...