Influencing through language : university students' argumentation strategies
Metsämäki, M. (2009). Influencing through language : university students' argumentation strategies. AFinLA-e : soveltavan kielitieteen tutkimuksia, 2009(1), 61-67. https://journal.fi/afinla/article/view/2621
Published in
AFinLA-e : soveltavan kielitieteen tutkimuksiaAuthors
Date
2009Copyright
© Author & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2009
This article investigates university students’ argumentation skills in their efforts to infl uence fellow students through language. The project was implemented at the University of Kuopio and the subjects, both Finnish and foreign university students, spoke English as a lingua franca. The students were required to argue in roles either ‘for’ or ‘against’ in videotaped debates. The aim was to determine how well they managed and what problems arose. In this demanding speech situation the students applied collaborative strategy, repetition, rephrasing and topic negotiation. Problems were caused mainly by the diffi cult topics and unknown terminology. However, there was a strong sense of commitment and joint effort.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskusISSN Search the Publication Forum
2814-6298Keywords
Original source
https://journal.fi/afinla/article/view/2621Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/19253931
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Identity and language discourses in elf context : a case study of five Finnish university students working in an international student organization in Finland
Kärnä, Anna-Riikka (2016)Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää, kuinka englantia työssään virallisena kielenä käyttävien suomalaisten korkeakouluopiskelijoiden identiteetti rakentuu englannin kielellä. Työn keskiössä ovat ... -
Nursing students' professional oral English communication skills in simulated data
Hämäläinen, Mirja S. (2017)1990-luvun alussa Suomen lainsäädäntö mahdollisti opetuksen vieraalla kielellä (CLIL – Content and Language Integrated Learning). Tässä tutkimuksessa tarkastellaan englanninkielipainotteisessa sisätauti-kirurgisessa ... -
English language proficiency in multicultural teamwork : student perspectives
Stenzel, Linda (2021)Nykypäivän maailmassa monikulttuurinen tiimityö on yleinen ilmiö, jota voi kohdata sekä korkeakouluissa että yrityksissä ympäri maailmaa. Viestinnällä oletetaan olevan kriittinen rooli tiimityössä ja kansainvälisissä ... -
English language needs and language proficiency of academic professionals as a basis for developing language training : a case study of environmental researchers
Ekola, Tytti (2016)Suomalainen työelämä on monilla aloilla kansainvälistynyt ja sen myötä työtekijöiden kielitarpeet ovat lisääntyneet. Erityisesti tieteellisen tutkimuksen tekeminen vaatii tekijältään laadun ylläpitämiseksi kansainvälistä ... -
The roles of linguistic confidence and integrative motivation on cross-cultural adaptation of Asian degree students Finland
Nguyen Thi Thanh, Thao (2015)While cross-cultural adaptation of international students has become more and more popular topics in the field of intercultural communication, there are few studies related to students who come to non-native-English-speaking ...