Joustavasti kohti eriytyvää varhaiskasvatuksen asiantuntijuutta
Ukkonen-Mikkola, T. Joustavasti kohti eriytyvää varhaiskasvatuksen asiantuntijuutta. Ruusupuiston kärkiuutiset, (1). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/1-2022/1
Julkaistu sarjassa
Ruusupuiston kärkiuutisetTekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja, 2022
Asiantuntijuus muuttuu varhaiskasvatuksessa. Yhteiskunnalliset, sosiaaliset ja kulttuuriset muutokset luovat haasteita kasvatustyölle ja edellyttävät henkilöstöltä uudenlaista asiantuntijuutta. Varhaiskasvatus pyrkii vastaamaan näihin haasteisiin laajentamalla osaamista päiväkotien moniammatillisissa tiimeissä. Yliopiston ja ammattikorkeakoulun tutkijoiden yhteistyössä toteuttamassa tutkimuksessa selvitettiin sekä kokemuksia muutosprosessista että henkilöstön työnkuvia.
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoAsiasanat
Alkuperäislähde
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/1-2022/1Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164963425
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Varhaiskasvatuksen erityisopettajien käsityksiä hyvin toimivasta ammatillisesta yhteistyöstä : "varhaiskasvatuksen erityisopettaja on joka paikan höylä, se tekee yhteistyötä kaikkien kanssa"
Sippola, Pirjo (2015)TIIVISTELMÄ Sippola Pirjo. VARHAISKASVATUKSEN ERITYISOPETTAJIEN KÄSITYKSIÄ HYVIN TOIMIVASTA AMMATILLISESTA YHTEISTYÖSTÄ – ”Varhaiskasvatuksen erityisopettaja on joka paikan höylä, se tekee yhteistyötä kaikkien kans-sa. ... -
Ammattilaisten ja vanhempien käsityksiä yhteistoimijuudesta varhaiskasvatuksen toimintaterapian yhteistoiminnassa
Heinijoki, Hennariikka (2020)Varhaiskasvatuksen toimintaterapian yhteistoiminta on verrattain uusi työskentelytapa, jossa toimintaterapiaa toteutetaan suoraan varhaiskasvatusympäristössä yhdessä varhaiskasvatuksen työntekijöiden, erityistyön ... -
Moniammatillisuus osana inkluusiota : varhaiskasvatuksen opettajien ja erityisopettajien kokemuksia inkluusion toteutumisesta työssä
Haarala, Eva-Maria (2022)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää varhaiskasvatuksen opettajien ja varhaiskasvatuksen erityisopettajien kokemuksia inkluusiosta ja moniammatillisuudesta. Tutkimuksessa tarkastellaan miten he kokevat inkluusion, ... -
Moniammatillista yhteistyötä systeemien rajapinnoilla : lastensuojelun ja varhaiskasvatuksen moniammatillista yhteistyötä kuvaavat diskurssit
Siik, Eveliina (2019)Tämä pro gradu -tutkielma tarkastelee diskurssianalyysin keinoin lastensuojelun ja varhaiskasvatuksen moniammatillista yhteistyötä. Aiheen aiempi tutkimus on keskittynyt aloilla työskentelevien kokemuksiin yhteistyöstä, ... -
Monialaista yhteistyötä edistävät tekijät : konsultoivien varhaiskasvatuksen erityisopettajien näkemyksiä
Säilynkangas, Elina (2019)Tutkimuksessa tutkittiin varhaiskasvatuksen onnistunutta monialaista yhteistyötä. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää varhaiskasvatuksen monialaista yhteistyötä edistäviä tekijöitä konsultoivien varhaiskasvatuksen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.