Innostava lukuympäristö tarjoaa yhteisöllisyyttä, tunteita, tunnelmia ja tarinoita!
Aerila, J.-A., Kauppinen, M., & Heer, M. D. (2022). Innostava lukuympäristö tarjoaa yhteisöllisyyttä, tunteita, tunnelmia ja tarinoita!. Kielikukko, 2022(2), 1. https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2023/02/Kielikukko_2_2022_www.pdf
Julkaistu sarjassa
KielikukkoPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Finra ry, 2022
Julkaisija
Finra ryISSN Hae Julkaisufoorumista
0780-0940
Alkuperäislähde
https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2023/02/Kielikukko_2_2022_www.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164810749
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
OpetushallitusRahoitusohjelmat(t)
OPH, MuutLisätietoja rahoituksesta
POLKU- Positiivisen lukijuuden kautta aktiiviseen lukijayhteisöönLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Lukutaidon ja kodin lukuympäristön yhteys lasten lempikirjoihin ensimmäisellä luokalla : Elloja, Risto Räppääjiä ja dinosauruskirjoja
Reinilä, Juha-Matti; Simonen, Joonas (2014)Tutkielmassa selvitettiin lukutaidon ja kodin lukuympäristön yhteyttä lasten lempikirjoihin. Lisäksi tarkasteltiin sukupuolten, riski- ja kontrolliryhmän sekä heikkojen ja muiden lukijoiden välisiä eroja lempikirjojen ... -
Esikoulussa mitatun kodin lukuympäristön yhteys lapsen lukuintoon luokilla 1–4
Hakola, Anna-Maria (2023)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin esikoulussa mitatun kodin lukuympäristön yhteyttä lapsen lukuintoon luokilla 1–4. Kodin lukuympäristön määriteltiin koostuvan yhteisestä lukemisesta ja lukemaan opettamisesta. Lapsen ... -
Kodin lukuympäristö lukutaidoltaan eroavissa ryhmissä
Jalli, Iida; Puranen, Elina (2015)Jalli, Iida & Puranen, Elina. 2015. Kodin lukuympäristö lukutaidoltaan eroavissa ryhmissä. Kasvatustieteen pro gradu -tutkielma. Jyväskylän yliopisto. Opettajankoulutuslaitos. Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin kodin ... -
Kodin lukuympäristön yhteys esiopetusikäisen lukemisen valmiuksiin
Koponen, Maiju-Riikka; Voimio, Henna-Riikka (2017)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin kodin lukuympäristön yhteyttä esiopetusikäisen lapsen lukemisen valmiuksiin. Tavoitteena oli myös selvittää kuinka kodin lukuympäristö on yhteydessä lukemisen valmiuksien kehitykseen ... -
The effects of book exposure and reading interest on oral language skills of children with and without a familial risk of dyslexia
Caglar-Ryeng, Ømur; Eklund, Kenneth; Nergård-Nilssen, Trude (John Wiley & Sons, 2020)The potential role of home literacy environment (HLE) in children's language development has been widely studied. However, data on the HLE of children with familial risk (FR) of dyslexia are limited. In this longitudinal ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.