CRM-järjestelmän käyttöönoton jälkeiset omaksumishaasteet ja muutosvastarinta loppukäyttäjän näkökulmasta
Authors
Date
2022Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tässä kandidaatin tutkielmassa pureudutaan CRM-järjestelmien käyttöönoton jälkeisiin omaksumishaasteisiin ja muutosvastarintaan järjestelmän loppukäyttäjän näkökulmasta. Tutkimusongelmaan haetaan vastauksia kuvailevan kirjallisuuskatsauksen keinoin. Tutkielmassa tarkastellaan mitä CRM-käsitteellä tarkoitetaan, millaisia haasteita asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönottoprojektin aikana voi olla ja käsitellään sitä, miten nämä haasteet näkyvät loppukäyttäjälle ja miten ne vaikuttavat käyttöönotettavan järjestelmän omaksumiseen ja muutosvastarinnan syntymiseen. Kirjallisuuskatsauksessa pyritään myös ottamaan kantaa siihen, miten kokemuspohjaista muutosvastarintaa ja omaksumishaasteita voidaan ennaltaehkäistä järjestelmäkehityksen ja projektitiimin toiminnan keinoin. This Bachelor’s Thesis dives to post CRM system implementation adoption challenges and user resistance from the end user’s perspective. Answers to research questions are sought by means of a descriptive literature review. The Thesis examines, what is meant by the concept of CRM, what kind of challenges there are during the implementation of a CRM system and how these challenges are visible to the end user. How do these challenges affect the adoption of the implemented system and the emergence of user resistance. The literature review also aims to take a stand on how experience-based resistance to change and adoption challenges can be prevented by means of system development and project team functioning.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönoton kriittiset menestystekijät
Järvinen, Riku (2021)Asiakkaita ja asiakassuhteita koskevan tiedon merkitys on noussut keskeiseen asemaan yritysten toteuttaman liiketoiminnan menestymisen kannalta. Tästä johtuen asiakkuudenhallinnan ja sen toteuttamisen tukena käytettävien ... -
Järjestelmän loppukäyttäjän rooli sekä kokemusten hyödyntäminen järjestelmien edelleenkehityksessä vakuutusyhtiö Ifissä
Väistö, Jussi (2014)Tässä tutkimuksessa lähestytään tietojärjestelmän käyttöönottoprosesseihin liittyviä haasteita loppukäyttäjän kokemusten näkökulmasta Vakuutusyhtiö Ifissä. Järjestelmien käyttöönottoprosessit ovat eri ... -
Tunteiden vaikutus tietojärjestelmän käyttöönoton onnistumiseen : tapaustutkimus Sisu-järjestelmän käyttöönotosta
Kela, Jenna (2020)Uuden tietojärjestelmän käyttöönotto on organisaatiolle riski, sillä suuri osa käyttöönotoista epäonnistuu. Tunteilla on todettu olevan vaikutusta käyttöönoton onnistumiseen, mutta etenkään organisaatiokontekstissa aihetta ... -
ERP-järjestelmän käyttöönoton haasteet
Saartoala, Olli (2024)Toiminnanohjausjärjestelmät ovat kriittinen investointi organisaatioille, jotka pyrkivät parantamaan toiminnallista-, sekä tiedonkulun tehokkuuttaan. Toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönotto on kuitenkin monimutkainen ... -
Vakuutusalan asiakkuudenhallinta ja asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönotto
Huovila, Elias (2023)Laadukas asiakkuudenhallinta on olennainen tekijä yrityksen menestykseen. Se tukee useita liiketoiminnan osa-alueita, mahdollistaa kilpailuedun saavuttamisen suhteessa muihin yrityksiin ja auttaa vähentämään kustannuksia. ...