Perusopetuksen ongelmat ovat merkki inkluusion suuresta tarpeesta
Naukkarinen, A. (2022, 7.10.2022). Perusopetuksen ongelmat ovat merkki inkluusion suuresta tarpeesta. JYUnity. https://jyunity.fi/ajattelijat/perusopetuksen-ongelmat-ovat-merkki-inkluusion-suuresta-tarpeesta/
Published in
JYUnityAuthors
Date
2022Copyright
© Kirjoittaja, 2022
Inkluusio on ihmisen elämänkulun kattavaa oppimisen ja osallistumisen esteiden poistamista. Peruskoulussa inkluusio tukee kaikkien oppilaiden oppimista ja osallistumista yhdessä. Opitaan kohtaamaan toisia ja vaikuttamaan ympäristöön sekä soveltamaan tätä taitotietoa myöhemmin elämässä. Koko kouluyhteisön hyvinvoinnista pidetään huolta, kirjoittaa lehtori Aimo Naukkarinen.
Publisher
Jyväskylän yliopistoISSN Search the Publication Forum
2736-8637
Original source
https://jyunity.fi/ajattelijat/perusopetuksen-ongelmat-ovat-merkki-inkluusion-suuresta-tarpeesta/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/159140831
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Perusopetuksen rehtoreiden kokemuksia inkluusion toteutumisesta omissa kouluissaan
Hanhirova, Anna-Maija (2014)Hanhirova, Anna-Maija. PERUSOPETUKSEN REHTOREIDEN KOKEMUKSIA INKLUUSION TOTEUTUMISESTA OMISSA KOULUISSAAN. Erityispedagogiikan pro gradu -työ. Jyväskylän yliopiston kasvatustieteiden laitos, 2014. 123 sivua. Julkaisemato ... -
Kun koulun arki kohtaa inkluusion : inkluusiodiskurssit Ylen verkkoartikkeleissa vuosina 2019–2022
Ylönen, Riikka; Koli, Hanna-Leena (2023)Tässä tutkielmassa tutkitaan, miten inkluusiota kuvataan Yleisradion (Yle) verkkoartikkeleissa. Lisäksi tarkastelemme, millaisia määritelmiä inkluusio verkkoartikkeleissa saa ja keiden toimijoiden ääni inkluusion kuvauksissa ... -
Ratkaisuja toiminta-alueittain opiskelevien oppilaiden inkluusion edistämiseen
Salonen, Anna (2023)Tässä tutkimuksessa etsittiin onnistuneita inkluusioratkaisuja vaikeimmin vammaisten toiminta-alueittain peruskoulutasolla opiskelevien oppilaiden koulunkäyntiin. Inkluusioratkaisuja etsittiin tarkemmin juuri sosiaaliseen ... -
Yhtenäisyyttä rakentava peruskoulu – yhtenäisen perusopetuksen ehdot ja mahdollisuudet
Huusko, Jyrki; Pietarinen, Janne; Pyhältö, Kirsi; Soini, Tiina (2007)Koulu ja perusopetus ovat toiveiden, vaateiden ja odotusten myllerryskenttä. Koulun ja perusopetuksen kehittäminen on myös keskeinen tulevaisuuden haasteisiin vastaamisen keino. Lapselle ja nuorelle koulu näyttäytyy ...