Developing and Implementing a Global Citizenship Based Curriculum
Hubbard, I., Torroledo, J., Koistinen, H.-M. & Kantelinen, R. (2022). Developing and Implementing a Global Citizenship Based Curriculum. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 13(4). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2022/developing-and-implementing-a-global-citizenship-based-curriculum
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat, 2022
This article describes the theory and practical application of developing a global citizenship education curriculum at the University of Eastern Finland’s (UEF) Teacher Training Schools through a joint project between the schools and UEF School of Applied Educational Science and Teacher Education. The project From the School-path to the Global Citizen’s Highway was started in March of 2021 and is planned to continue through the end of 2022. It is funded by UEF and the Finnish National Agency for Education. Language awareness and global citizenship education have been at the core of the project.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2022/developing-and-implementing-a-global-citizenship-based-curriculumMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Perceived contributions of Plan International Finland Children's Board participation to active global citizenship
Heikkinen, Ella (2024)Globaalikasvatus on keino vastata nykyajan globaaleihin haasteisiin ja edistää kestävän kehityksen toteutumista. Suuri osa aiemmasta tutkimuksesta on keskittynyt formaaliin globaalikasvatukseen ja globaalikansalaisuuden ... -
Examining how global citizenship education is prefigured in the Scottish Curriculum for Excellence
Anastasiadou, Elisavet; Moate, Josephine; Heikkinen, Hannu L.T. (Taylor & Francis, 2022)This study uses the Aristotelian notion of phronesis as a critical lens for examining how global citizenship education is prefigured in the Scottish Curriculum for Excellence. Based on a content analysis of key curriculum ... -
Kielitietoinen aineenopetus opettajankoulutuksessa
Aalto, Eija; Tarnanen, Mirja (Suomen Soveltavan Kielitieteen Yhdistys AFinLA ry, 2015)This article discusses language sensitive teacher education across curriculum. First, we briefly discuss the importance of language sensitive teaching and take a look at studies on linguistically responsive teaching and ... -
Developing a globalization competence assessment framework and its application to Finnish and Japanese higher education
Stén, Tiia (2013)Nykyajan kansainvälistyvä maailma luo uusia vaatimuksia valmistuneille ja ammattilaisille tietojärjestelmätieteen (TJT) alalla. Monikulttuurisessa ja hajautetussa ympäristössä työskentelystä on tullut arkipäivää, joten ... -
Negotiating language across disciplines in pre-service teacher collaboration
Aalto, Eija; Tarnanen, Mirja (de Gruyter, 2017)In multilingual learning settings, in order to provide optimal learning conditions for all learners and support both disciplinary and language knowledge development, subject teachers need knowledge on and understanding ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.