Miten opettaa ymmärrettävää ääntämistä?
Heinonen, H. (2020). Miten opettaa ymmärrettävää ääntämistä?. Tempus, 55(6), 14-15. https://issuu.com/sukol/docs/tempus620_/s/11390448
Published in
TempusAuthors
Date
2020Copyright
© 2020 SUKOL ry
Mikä ääntämisestä tekee helposti ymmärrettävää, ja voiko ymmärrettävää ääntämistä opettaa?
Publisher
Suomen kieltenopettajien liitto SUKOL ryISSN Search the Publication Forum
0355-8053
Original source
https://issuu.com/sukol/docs/tempus620_/s/11390448Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/47262195
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Materials for teaching the pronunciation of English in Finnish upper secondary schools
Puskala, Elina (2018)Englantia toisena tai vieraana kielenä puhuvia on nykyään enemmän kuin äidinkielisiä puhujia ja englanninkielinen vuorovaikutus tapahtuu yhä enemmän ei-äidinkielisten puhujien välillä, eli englantia käytetään useissa ... -
Features of Pronunciation Contributing to Intelligibility and Comprehensibility in L1 Finnish Speakers´ L2 English
Laitinen, Jarno (2022)Maisterintutkielmani keskittyy puheen ymmärrettävyyteen vaikuttavien piirteiden tutkimiseen äidinkielenään suomea puhuvien englannin kielessä. Englannin globaali asema alati kasvavana yleiskielenä, lingua francana, on ... -
Lausepaino-ongelmia : ääntämisen ymmärrettävyyteen voi vaikuttaa se, mitä painottaa ja miten
Heinonen, Henna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2021)Tässä artikkelissa tiivistän väitöskirjani neljän osatutkimuksen pääteemat ja tulokset. Väitöskirjani sijoittuu soveltavan kielitieteen oppiaineeseen, ja sen on tarkoitus hyödyttää kieltenopetusta ja ääntämisenoppimista. ... -
Intelligibility and the gravity of segmental deviations in L1 Finnish speakers’ L2 English
Tergujeff, Elina (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA, 2022)The goal of English pronunciation teaching has shifted from native-likeness to intelligibility. Especially in EFL contexts, pushing learners to sound like L1 speakers is difficult to justify, whereas becoming intelligible ... -
Ääntämisen opetus : miksi, mitä, miten?
Tergujeff, Elina; Heinonen, Henna (Turun yliopisto, 2023)Tämä luku pohjautuu SuSuKi-täydennyskoulutuksen ääntämisen opettamisen ja oppimisen koulutusjaksoon. Koulutusjakson tapaan käsittelemme tässä luvussa, miksi opetamme ääntämistä, mitä siitä opetamme ja miten. Arvioinnista ...