Write the fear – autobiographical writing and (language) classroom anxiety
Karlsson, L. (2016). Write the fear – autobiographical writing and (language) classroom anxiety. Scriptum : Creative Writing Research Journal.3(1), 32-59. http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202207053822
Published in
Scriptum : Creative Writing Research JournalAuthors
Date
2016Copyright
© Author, 2016
Publisher
Department of Music, Art and Culture StudiesISSN Search the Publication Forum
2342-6039Keywords
Original source
http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202207053822Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Communication apprehension in the EFL classroom : a study of Finnish and Finnish-Swedish upper secondary school students and teachers
Lahtinen, Lauri (2013)Tämä tutkimus käsitteli suomalaisten ja suomenruotsalaisten englannin kielen viestintäarkuutta kvantitatiivisesta ja kvalitatiivisesta näkökulmasta. Tarkoitus oli ensiksi selvittää, miten paljon eng. viestintäarkuutta ... -
Students’ spoken English comfortability in Finnish university classrooms
Rundgren, Nico (2023)Kieliahdistus on kielenoppimiseen liittyvää ja sille ominaista ahdistusta, joka ilmenee negatiivisina tuntemuksina kielestä ja sen käytöstä. Sitä on tutkittu jo ennestään melko paljon, mm. Horwitz ja muut (1986) ja myöhemmin ... -
The integration of content and language in students’ task answer production in the bilingual classroom
Jakonen, Teppo (Routledge, 2019)The notion of content and language integration has recently become a key topic of inquiry in research on content and language integrated learning and other kinds of bilingual educational programmes. Understanding what ... -
Emotions in second language learning as seen in autobiographical narratives written by university students : a discursive study
Veltheim, Sari (2016)Tunteet ovat osa jokapäiväistä elämäämme, niin hyvässä, kuin pahassakin, ja ne voivat olla ihmisiä eteenpäin vievä tai toisaalta lamaannuttava voima. Tunteet rakentuvat sosiaalisessa kanssakäymisessä, mutta yksilökohtaiset ... -
Anxiety during English lessons among ninth graders in a Finnish comprehensive school
Kyyrönen, Marja-Sirkku (1997)