Do our early readings matter for the way we write and teach?
André, A. (2015). Do our early readings matter for the way we write and teach?. Scriptum : Creative Writing Research Journal.2(1), 46-70. http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202207053800
Published in
Scriptum : Creative Writing Research JournalAuthors
Date
2015Copyright
© Author, 2015
Keynote talk to Creative Writing: Pedagogy and Well-Being conference, Jyväskylä, 22.10.2014
Publisher
Department of Music, Art and Culture StudiesISSN Search the Publication Forum
2342-6039Keywords
Original source
http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202207053800Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Yläkoululaisten oppilaiden näkemyksiä ja kokemuksia lukemis- ja kirjoittamisvaikeuksista
Salokangas, Mari (2012)Työssäni tutkin yläkoululaisten oppilaiden näkemyksiä ja kokemuksia lukemis- ja kirjoittamisvaikeuksista. Tutkimukseni tarkoituksena oli antaa puheenvuoro oppilaille, sillä aiemmat tutkimukset ovat hyvin vähän huomioineet ... -
Maailma muuttuu - mitä tekee koulu? : äidinkielen ja vieraiden kielten tekstikäytänteet koulussa ja vapaa-ajalla
Luukka, Minna-Riitta; Pöyhönen, Sari; Huhta, Ari; Taalas, Peppi; Tarnanen, Mirja; Keränen, Anna (Jyväskylän yliopisto, soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2008) -
Luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä lukemaan opettamisesta
Brandt, Jonna; Heikkinen, Eeva (2015)Ensimmäisten kouluvuosien tärkeimpiä tavoitteita on peruslukutaidon ja kirjoitustaidon oppiminen. Ilman näiden taitojen hallintaa yhteiskunnassa toimiminen on haasteellista. Tutkimuksemme tarkoituksena on saada tietoa ... -
Assessing reading and online research comprehension : Do difficulties in attention and executive function matter?
Kanniainen, Laura; Kiili, Carita; Tolvanen, Asko; Aro, Mikko; Anmarkrud, Øistein; Leppänen, Paavo H.T. (Elsevier BV, 2021)This study evaluated the relation between sixth graders' (N = 426) teacher-rated difficulties in attention and executive function (EF) and their comprehension skills. Reading comprehension was assessed with a multiple-choice ... -
Knowing matters : how students address lack of knowledge in bilingual classroom interaction
Jakonen, Teppo (University of Jyväskylä, 2014)