L2 motivation in focus : the case of Finnish comprehensive school students
Kangasvieri, T. (2019). L2 motivation in focus : the case of Finnish comprehensive school students. Language Learning Journal, 47(2), 188-203. https://doi.org/10.1080/09571736.2016.1258719
Published in
Language Learning JournalAuthors
Date
2019Copyright
© 2019 Taylor & Francis
Publisher
Taylor & FrancisISSN Search the Publication Forum
0957-1736Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26559410
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Teaching English through visual arts to 9th graders in Finnish comprehensive school: a material package
Tolvanen, Nina (2018)Opetushallitus julkaisi vuonna 2014 uudet perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet (OPS), jotka otettiin asteittain käyttöön vuonna 2016. Uudessa OPS:issa kannustetaan muun muassa laaja-alaiseen osaamiseen, oppiaineiden ... -
Syntactic complexity in Finnish-background EFL learners’ writing at CEFR levels A1–B2
Khushik, Ghulam Abbas; Huhta, Ari (Walter de Gruyter GmbH, 2022)Eurooppalaisen viitekehyksen (EVK) merkitys kielikoulutukselle on lisännyt tutkimusta sen taitotasojen kielellisistä piirteistä; tarkempi tieto näistä piirteistä auttaisi EVK:n soveltamista opetusmateriaalien, kurssien ja ... -
Foreign language anxiety toward the English language among Finnish primary school third and fourth grade students
Pulkkinen, Ella (2024)Kun ahdistus vierasta kieltä kohtaan tulee esiin oppimistilanteissa, puhutaan ilmiöstä nimeltä vieraan kielen kieliahdistus. Kieliahdistus ilmenee jokaisella oppijalla yksilöllisesti, mutta aiemmat tutkimukset aiheesta ... -
Current L2 self-concept of Finnish comprehensive school students : The role of grades, parents, peers, and society
Kangasvieri, Teija; Leontjev, Dmitri (Elsevier BV, 2021)L2 (second/foreign language) motivation research in Finland has been scarce. Furthermore, international motivational research has focused more on ideal and ought-to selves, leaving the current L2 self-concept in the ... -
What motivates Finnish and South Korean students to study English?
Heikka, Erika (2019)Kandidaatin tutkielman aiheena on englannin kielen opiskelijoiden oppimismotivaatio. Tutkinnan kohteena ovat suomalaiset ja eteläkorealaiset englannin kielen yliopisto-opiskelijat. Tutkimuksen tavoitteena on selittää, mitkä ...