Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLuoma-aho, Vilma
dc.contributor.authorJärvi, Janina
dc.date.accessioned2022-05-10T09:31:28Z
dc.date.available2022-05-10T09:31:28Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80969
dc.description.abstractLuksusbrändit ovat olleet digitalisaation ja sosiaalisen median tulon myötä muutoksen edessä. Brändit ovat helpommin jokaisen saavutettavissa, joka voi vaarantaa brändien syvimmän olemuksen. Kuluttajien subjektiiviset kokemukset määrittelevät osaltaan luksuksen. Sosiaalisen median myötä brändiyhteisöt ovat tuoneet brändit lähemmäs kuluttajia ja ne ovat merkittävässä roolissa luksuksen brändäyksessä, sillä yhteisöjen kautta kuluttajat ovat entistä sitoutuneempia brändiin. Tässä pro gradu -tutkielmassa keskityttiin brändilojaalisuuteen ja pyrittiin selvittämään ensimmäiseen tutkimusongelmaan vastausta, mitkä osatekijät liittyvät brändilojaalisuuteen. Tämä tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena puolistrukturoituja teemahaastatteluja apuna käyttäen. Aineiston avulla oli tarkoitus saada syvällisempi käsitys luksuksen käsitteestä, luksukseen liittyvistä tunteista ja käyttäytymisestä sekä miten brändiyhteisöt edistävät lojaalisuutta brändiä kohtaan. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat suomalaisen sosiaalisen median luksusbrändiyhteisön jäsenet. Aineistoa analysoitiin etsien vastausta toiseen tutkimusongelmaan, edistääkö brändiyhteisö lojaalisuutta brändiä kohtaan. Tutkimuksen tuloksista ilmeni osatekijöiden edistävän lojaalisuutta, mutta syvällisemmän yhteyden ja rakkauden puuttuessa brändiä kohtaan, osatekijät eivät johda lojaalisuuteen yksinään. Kyse on kokonaisuudesta, joka on osatekijöiden summa, jossa brändiin liittyvä rakkaus on keskiössä. Keskeisiksi syiksi nousivat yhteisön jäsenien passiivisuus, jäsenien omat riittämättömät kokemukset brändin tuotteista sekä riittämätön tieto brändistä.fi
dc.format.extent62
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.otherluksus
dc.subject.otherbrändiyhteisö
dc.subject.otherbrändilojaalisuus
dc.titleUnelmaa rakentamassa : luksusbrändiyhteisöjen kuluttajat
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202205102619
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineViestinnän johtaminenfi
dc.contributor.oppiaineCorporate Communicationen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi2043
dc.subject.ysoylellisyys
dc.subject.ysobrändit
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysokuluttajat
dc.subject.ysoyhteisöt
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot