Ohjelmoinnillinen ajattelu laaja-alaisessa oppimisessa
Roos, S., Hilpinen, M., & Fagerlund, J. (2022). Ohjelmoinnillinen ajattelu laaja-alaisessa oppimisessa. In T. Tammi, & M. Horila (Eds.), Oppimis- ja toimintaympäristöjen kehittäminen harjoittelukouluissa. III, Tilat ja tekniikka pedagogiikan kehittämisen tukena (pp. 29-40). eNorssi - Opettajankouluttajien yhteistyöverkosto. Suomen harjoittelukoulujen julkaisuja. https://enorssi.fi/oppimis-ja-toimintaymparistojen-kehittaminen-harjoittelukouluissa-iii/
Published in
Suomen harjoittelukoulujen julkaisujaDate
2022Copyright
© 2022 FCLab.fi ja eNorssi
Publisher
eNorssi - Opettajankouluttajien yhteistyöverkostoParent publication ISBN
978-951-39-9112-8Is part of publication
Oppimis- ja toimintaympäristöjen kehittäminen harjoittelukouluissa. III, Tilat ja tekniikka pedagogiikan kehittämisen tukenaISSN Search the Publication Forum
2342-8309Keywords
Original source
https://enorssi.fi/oppimis-ja-toimintaymparistojen-kehittaminen-harjoittelukouluissa-iii/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/118919155
Metadata
Show full item recordCollections
Additional information about funding
Teos on kirjoitettu FCLab.fi-hankkeen ja eNorssi-verkoston TVT-ryhmän yhteistyönä. Suomen FCLab-verkostoa rahoittaa opetushallitus (kärkihanke)License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Computational Thinking in Programming with Scratch in Primary Schools : A Systematic Review
Fagerlund, Janne; Häkkinen, Päivi; Vesisenaho, Mikko; Viiri, Jouni (John Wiley & Sons, 2021)Computer programming is being introduced in educational curricula, even at the primary school level. One goal of this implementation is to teach computational thinking (CT), which is potentially applicable in various ... -
Tietokonevallankumous ja ohjelmoinnillinen ajattelu peruskoulussa : havaintoja mikro- ja makrotasoilta
Fagerlund, Janne (Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura, 2022)Väitöskirjassa tutkitaan ”ohjelmoinnilliseksi ajatteluksi” lanseeratun tieto- ja taitokokonaisuuden oppimista, opettamista ja arviointia perusopetuksessa. Tämän erityisesti ohjelmoinnin kautta opittavan osaamiskokonaisuuden ... -
Spontaania iloa ja kokonaisvaltaista ymmärtämistä : musiikin ja muiden oppiaineiden integraatiomahdollisuudet alakoulussa
Pöntinen, Iina (2020)Selvitän tutkielmassani, millaisia oppiainesisältöjä voi integroida musiikkiin käytännön koulutyöskentelyssä ja miten musiikin ja muiden oppiaineiden integraatio näkyy Perusopetuksen opetussuunnitelmassa (2014). Lisäksi ... -
Tietotekniikan valtakunnallisten oppisisältöjen toteutuminen Keski-Suomen peruskoulujen opetuskäytänteissä
Marttala, Lauri (2017)Tutkimus sai alkunsa kiinnostuksesta uusia Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteita kohtaan. Vuonna 2014 hyväksytty POPS asettui erityisesti tieto- ja viestintätekniikan opetuksen osalta vastaamaan perusopetuksessa ... -
Assessing 4th Grade Students’ Computational Thinking through Scratch Programming Projects
Fagerlund, Janne; Häkkinen, Päivi; Vesisenaho, Mikko; Viiri, Jouni (Vilnius university, 2020)