Continuous play : leisure engagement in competitive fighting games and taekwondo
Siutila, M., & Karhulahti, V.-M. (2023). Continuous play : leisure engagement in competitive fighting games and taekwondo. Annals of Leisure Research, 26(1), 100-116. https://doi.org/10.1080/11745398.2020.1865173
Julkaistu sarjassa
Annals of Leisure ResearchPäivämäärä
2023Oppiaine
Nykykulttuurin tutkimusHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöContemporary CultureSchool of WellbeingTekijänoikeudet
© 2021 The Author(s). Published by Informa
UK Limited, trading as Taylor & Francis
Group
In order to better understand the development of play and games in modern lives, this article examines two competitive leisure groups: digital fighting game players and traditional taekwondo practitioners. Drawing on qualitative offline/online interviews (n = 56) and close reading of externally documented life narratives (n = 14), we explore how the modes and motives of engagement fluctuate in competitive players over time. The study provides a new developmental approach to continuous competitive play as leisure. Our results show rather than making linear progress from ‘casual’ to ‘serious’ leisure, individuals in both groups perceive their lasting relationships with these activities gradually evolving through their lives in three stages: acquaintance, attachment, and accommodation, The players fluctuate between casual and serious engagement, occasionally reaching a state of subjectively meaningful and socially cemented life permanence. The study suggests that the patterns of long-term play and gaming may not differ much between digital and non-digital domains.
...
Julkaisija
RoutledgeISSN Hae Julkaisufoorumista
1174-5398Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/47769362
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Huippuyksikkörahoitus, SALisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
“Not Only for a Celebration of Competitive Overwatch but Also for National Pride” : Sportificating the Overwatch World Cup 2016
Turtiainen, Riikka; Friman, Usva; Ruotsalainen, Maria (Sage Publications, Inc., 2020) -
Representationer av e-sport och e-sportare i finlandssvenska nyhetsartiklar
Tuokkola, Noora (2020)Tämä tutkielma tarkastelee e-urheilun ja e-urheilijoiden mediarepresentaatioita suomenruotsalaisissa uutisartikkeleissa vuosina 2018–2020. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millä keinoin ja millaisena kyseinen laji ja ... -
E-urheilun lajianalyysi
Stöckell, Mikael (2020)Johdanto. Elektroninen urheilu (e-urheilu) on organisoitua ja kilpailullista videopelaamista. Kilpailullisia pelejä pelataan enimmäkseen tietokoneilla, pelikonsoleilla ja puhelimilla. E-urheilu lajina on melko uusi, mutta ... -
E-urheilu tarvitsee kestävää kehitystä
Välisalo, Tanja; Friman, Usva (Westermarck-seura, 2023)Tässä kirjoituksessa tarkastelemme, miten kestävän kehityksen eri ulottuvuudet on huomioitu e-urheilun tutkimuksessa ja miten tutkimuksen avulla voidaan rakentaa e-urheilulle kestävämpää tulevaisuutta. -
Johdanto : Pelit kulttuurina ja kulttuurissa
Friman, Usva; Arjoranta, Jonne; Kinnunen, Jani; Heljakka, Katriina; Stenros, Jaakko (Vastapaino, 2022)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.