Teachers as policy agents in multilingual classrooms
Tarnanen, M. (2021, 02.09.2021). Teachers as policy agents in multilingual classrooms. TEAMS - Teaching that matters for migrant students. https://migrant-education.net/teachers-as-policy-agents-in-multilingual-classrooms/
Published in
TEAMS - Teaching that matters for migrant studentsAuthors
Date
2021Copyright
© University of Edinburgh; Jyväskylän yliopisto; Turun yliopisto; Stockholm University, 2021
Publisher
University of Edinburgh; Jyväskylän yliopisto; Turun yliopisto; Stockholm UniversityKeywords
Original source
https://migrant-education.net/teachers-as-policy-agents-in-multilingual-classrooms/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/117628743
Metadata
Show full item recordCollections
Related funder(s)
NordForskFunding program(s)
NordforskAdditional information about funding
Nordforsk 94935License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
A language socialisation perspective on Swedish immersion in Finland : Students, teachers, and parents as key actors
Björklund, Siv; Mård-Miettinen, Karita; Pakarinen, Sanna (John Benjamins Publishing Company, 2022)This retrospective review applies a language socialisation perspective in examining the findings of a four-year research project on Swedish immersion in Finland. Findings from nine sub-studies within the project are reported ... -
Teachers' views on multilingualism : how does the presence of multiple languages in primary school English classrooms appear and to what effect? : "Mä olen suomenkielinen ... olen kaikki kieleni ihan opetellut."
Putz, Juho (2016)Monikielisyys ja sen mukanaan tuomat haasteet ja mahdollisuudet ovat suomalaisissa kouluissa jatkuvasti ja yhä vahvemmin läsnä. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten monikielisyys näkyy osana englannin kielen ... -
Preparing pre-service teachers for inclusive pedagogy in multilingual and multicultural settings
Aalto, Eija; Mustonen, Sanna (University of Edinburgh; Jyväskylän yliopisto; Turun yliopisto; Stockholm University, 2022) -
”Jos ette ruotsia opi nii kuulettepahan sitte savvoo, että jottain tietoo jääpi piähän sitte” : språkmedvetenhet hos svensk- och engelsklärare och i deras undervisning i högstadiet
Hutka, Pauliina (2019)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten yläkoulun ruotsin ja englannin kielen opettajat määrittelevät ja tulkitsevat kielitietoisuuden. Lisäksi pyrittiin selvittämään kokevatko opettajat, että kielitietoisuus ... -
Oppitaipaleella : katsaus monikielisyyteen päiväkodista yhdeksännelle
Halonen, Mia (Suomen kasvatustieteellinen seura ry, 2009)Tässä luvussa teen kielen oppimisen näkökulmasta hieman tarkemman katsauksen lasten ja nuorten oppitaipaleeseen päiväkodista peruskoulun päättövaiheeseen. Keskiössä ovat maahanmuuttajataustaiset lapset ja erityisesti ...