Preparing pre-service teachers for inclusive pedagogy in multilingual and multicultural settings
Aalto, E., & Mustonen, S. Preparing pre-service teachers for inclusive pedagogy in multilingual and multicultural settings. TEAMS - Teaching that matters for migrant students. https://migrant-education.net/preparing-preservice-teachers-for-inclusive-pedagogy/
Published in
TEAMS - Teaching that matters for migrant studentsDate
2022Copyright
© University of Edinburgh; Jyväskylän yliopisto; Turun yliopisto; Stockholm University, 2022
Publisher
University of Edinburgh; Jyväskylän yliopisto; Turun yliopisto; Stockholm UniversityKeywords
Original source
https://migrant-education.net/preparing-preservice-teachers-for-inclusive-pedagogy/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/104484631
Metadata
Show full item recordCollections
Related funder(s)
Funding program(s)
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Language Reserve. Now! Follow-up on Pyykkö’s Report Multilingualism into a strength (2017) : Summary in English
Vaarala, Heidi; Riuttanen, Sanna; Kyckling, Erja; Karppinen, Susanne (Jyväskylän yliopisto, Soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2021) -
Teachers negotiating multilingualism in the EFL classroom
Pitkänen-Huhta, Anne; Mäntylä, Katja (De Gruyter, 2021)Tässä artikkelissa tutkimme suomalaisten englanninopettajien käsityksiä maahanmuuttajaoppilaista, joilla on monikielinen tausta, vieraan kielen luokkahuoneessa. Aiemmat tutkimukset monikielisistä oppijoista ovat keskittyneet ... -
Teacher education and inclusion in Ghana : pre-service teachers' preparedness for creating an inclusive classroom
Nketsia, William (2011)Education of pupils with special education needs (SENs) in Ghana has been formed around the medical model where pupils with special needs are diagnosed, labelled and taught in segregated special education institutions ... -
Teachers as policy agents in multilingual classrooms
Tarnanen, Mirja (University of Edinburgh; Jyväskylän yliopisto; Turun yliopisto; Stockholm University, 2021) -
Ammatillisten opettajien kielitietoiset käytänteet maahanmuuttotaustaisille lähihoitajaopiskelijoille suunnatussa opetuksessa
Kujamäki, Marjaana (2022)Kielitietoisuuden käsite on keskeinen pedagogiikan kentällä. Peruskoulun kontekstissa opettajia pidetään oman oppiaineen kielen opettajina ja koulut nähdään monikielisinä yhteisöinä (ks. POPS 2014: 28). Myös ammatillisessa ...