Player Reception of Change and Stability in Character Mechanics
Välisalo, T., & Ruotsalainen, M. (2022). Player Reception of Change and Stability in Character Mechanics. In M. Ruotsalainen, M. Törhönen, & V.-M. Karhulahti (Eds.), Modes of Esports Engagement in Overwatch (pp. 67-86). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-82767-0_5
Päivämäärä
2022Oppiaine
Nykykulttuurin tutkimusHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöContemporary CultureSchool of WellbeingTekijänoikeudet
© 2022 the Authors
Change is a constant element of online games, and Overwatch as well as its playable characters have been through multiple changes since the launch of the game in 2016. In this chapter, we examine the relationships players have with the playable characters of Overwatch and specifically the role that character mechanics have in these relationships. Changes to game characters are a topic of avid discussion in Overwatch communities and evoke articulations of the meaning of game characters for the players.
Julkaisija
Palgrave MacmillanEmojulkaisun ISBN
978-3-030-82766-3Kuuluu julkaisuun
Modes of Esports Engagement in OverwatchAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/104624137
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"I never gave up" : engagement with playable characters and esports players of Overwatch
Välisalo, Tanja; Ruotsalainen, Maria (ACM, 2019)Esports phenomena have grown rapidly in recent years, and so has research on the topic. Some of the research has also addressed esports fandom (see e.g. Taylor 2012). Nevertheless, studies comparing and contrasting how ... -
Report please! : a survey on players' perceptions towards the tools for fighting toxic behavior in competitive online multiplayer video games
Pohjanen, Antti (2018)Kilpailullisten nettimoninpelien nopeatempoinen ympäristö saattaa aiheuttaa pelaajissa huonoa käytöstä joko omaa tai vastustajan joukkuetta kohtaan. Tätä niin sanottua "myrkyllistä käytöstä" vastaan on kehitetty pelien ... -
Who is your favourite character? Audience engagement with fictional characters
Välisalo, Tanja (Jyväskylän yliopisto, 2023)Transmediality, where narratives and fictional worlds are dispersed on multiple media platforms, has become a dominant feature of media production. As fictional characters are central to our relationship with stories and ... -
Fiktiivisiin hahmoihin kiinnittyminen transmediassa : Hobitti ja Overwatch
Välisalo, Tanja (Suomen pelitutkimuksen seura, 2023) -
In Search of Characters Without Signifiers
Aarseth, Espen; Karhulahti, Veli-Matti (Ohio State University Press, 2022)This essay explores the question whether characters can exist without being signified in any way. If characters can exist trans-medially, independently of a particular form of signification or sign-vehicle, why not exist ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.