In Search of Characters Without Signifiers
Aarseth, E., & Karhulahti, V.-M. (2022). In Search of Characters Without Signifiers. Narrative, 30(2), 268-285. https://doi.org/10.1353/nar.2022.0016
Julkaistu sarjassa
NarrativePäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022 The Ohio State University
This essay explores the question whether characters can exist without being signified in any way. If characters can exist trans-medially, independently of a particular form of signification or sign-vehicle, why not exist without any signification at all? What kind of existence would such a character have? And, paradoxically, what would examples look like? While the question at face value might appear logically invalid, I argue that at (or just beyond) the minimalist end of the character-representational spectrum, we find what might be called implied characters, that is, characters that are not in any way given, represented, named, or performed, but can only exist in the minds of their players during play, as a formal slot without physical, structural, communicational, or mental properties.
Julkaisija
Ohio State University PressISSN Hae Julkaisufoorumista
1063-3685Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/145721109
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Huippuyksikkörahoitus, SALisätietoja rahoituksesta
The research for this article was made possible by funding from the European Research Council (ERC) under the European Union’s H2020 ERC-ADG program (grant agreement No 695528).Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Player Reception of Change and Stability in Character Mechanics
Välisalo, Tanja; Ruotsalainen, Maria (Palgrave Macmillan, 2022)Change is a constant element of online games, and Overwatch as well as its playable characters have been through multiple changes since the launch of the game in 2016. In this chapter, we examine the relationships players ... -
"I never gave up" : engagement with playable characters and esports players of Overwatch
Välisalo, Tanja; Ruotsalainen, Maria (ACM, 2019)Esports phenomena have grown rapidly in recent years, and so has research on the topic. Some of the research has also addressed esports fandom (see e.g. Taylor 2012). Nevertheless, studies comparing and contrasting how ... -
“Boş Yapmayın, Keep Fighting” : Character Identity Construction Through Language in the Game Valorant
Kundakçi, Selda (2024)Tämän maisterintutkielman tavoitteena oli selvittää, kuinka kieltä ja koodinvaihtoa hyödynnetään videopelihahmojen identiteetin rakentamiseen ja representoimiseen Valorant-nimisessä videopelissä. Tutkimuksen aineisto koostui ... -
Sosiaalisen vuorovaikutuksen vaikutus verkkopelikokemukseen
Järvinen, Timo (2020)Tässä tutkielmassa selvitetään miten sosiaalinen vuorovaikutus vaikuttaa pelikokemukseen. Tutkimusmenetelmänä on kirjallisuuskatsaus. Tutkielma alkaa siitä, mitä videopeli ja pelaaminen ovat. Todetaan, että videopeli on ... -
Videopelien sosioemotionaaliset vaikutukset ikäihmisiin : systemaattinen kirjallisuuskatsaus
Tikkanen, Henrik (2020)Elämme ikääntyvässä maailmassa. Ikäihmisten videopelien pelaaminen on nelinkertaistunut 25 viimeisen vuoden aikana. Kandidaattitutkielmani tarkoituksena oli tehdä systemaattinen kirjallisuuskatsaus tieteellisistä tutkimuksista ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.