Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorPollari, Pirjo
dc.contributor.editorHilden, Raili
dc.contributor.editorHahl, Kaisa
dc.date.accessioned2022-02-28T12:47:50Z
dc.date.available2022-02-28T12:47:50Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationPollari, P. (2020). ”Mitä pitäisi kehittää ja miten?” : lukiolaisten kokemuksia arvioinnista ja sen menetelmistä englannin opinnoissa . In R. Hilden, & K. Hahl (Eds.), <i>Kielididaktiikan katse tulevaisuuteen : haasteita, mahdollisuuksia ja uusia avauksia kielten opetukseen</i> (pp. 153-171). Helsingin yliopisto. Ainedidaktisia tutkimuksia, 17. <a href="http://hdl.handle.net/10138/312321" target="_blank">http://hdl.handle.net/10138/312321</a>
dc.identifier.otherCONVID_104347505
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80015
dc.description.abstractOpiskelija-arvioinnilla on merkittävä asema kaikkialla koulumaailmassa, niin myös suomalaisessa lukiossa. Vaikutusvaltaisesta roolistaan huolimatta arviointia ja sen käytännön toteutusta lukiossa tai lukion kieltenopetuksessa on tutkittu niukasti. Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tutkia kyselylomakkeen avulla, kuinka lukiolaiset (146 lukiolaista yhdestä koulusta) itse kokivat arvioinnin osana englannin opintojaan, millaisia arviointimenetelmiä he olivat kohdanneet ja mitä niistä he pitivät hyödyllisinä. Tämän tutkimuksen perusteella opiskelijat arvostivat arviointia, jonka he kokivat osuvan varsin oikeaan ja olleen melko monipuolista. Arviointi ei kuitenkaan ohjannut heitä eteenpäin kovinkaan paljon. Lisäksi opiskelijoiden henkilökohtaiset kokemukset arvioinnista vaihtelivat huomattavasti. Jotta arviointi palvelisi vielä useampia opiskelijoita, sen tulisi olla entistä monipuolisempaa ja ohjaavampaa.fi
dc.description.abstractStudent assessment has a powerful role in all educational contexts, also in the Finnish upper secondary school. Yet, in spite of its powerful role, there is rather little research on assessment and its practical implementation in foreign language teaching in upper secondary school. The aim of this study was to examine, with a questionnaire, how students (n = 146) in one upper secondary school experienced assessment as part of their English studies, what assessment methodology they had encountered and what they thought of the usefulness of these assessment methods. The article shows that most students appreciated assessment and found it accurate as well as quite varied in its methodology. However, assessment did not seem to feed forward very much. Furthermore, students’ individual experiences of assessment varied a great deal. In order for assessment to serve more students, it should be more multifaceted and guiding.en
dc.format.extent205
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherHelsingin yliopisto
dc.relation.ispartofKielididaktiikan katse tulevaisuuteen : haasteita, mahdollisuuksia ja uusia avauksia kielten opetukseen
dc.relation.ispartofseriesAinedidaktisia tutkimuksia
dc.relation.urihttp://hdl.handle.net/10138/312321
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherformatiivinen arviointi
dc.subject.otherEnglish as a foreign language in upper secondary school
dc.subject.otherstudent assessment
dc.subject.otherassessment methodology
dc.subject.otherformative assessment
dc.title”Mitä pitäisi kehittää ja miten?” : lukiolaisten kokemuksia arvioinnista ja sen menetelmistä englannin opinnoissa
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202202281736
dc.contributor.laitosNormaalikoulufi
dc.contributor.laitosTeacher Training Schoolen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-952-5993-29-5
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_3248
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange153-171
dc.relation.issn1799-9596
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2020 Helsingin yliopisto
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysokieli ja kielet
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysolukio
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysoarviointi
dc.subject.ysoarviointimenetelmät
dc.subject.ysokielitaito
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p556
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24061
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38117
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7401
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2945
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2573
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7413
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p15768
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5797
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.type.okmA3


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright