Using a blended approach to enrich MOOCs on Finnish education
Kananen, P., Kiviniemi, A., Kytölä, L., & Nykopp, M. (2021). Using a blended approach to enrich MOOCs on Finnish education. In G. Ubachs, S. Meuleman, & A. Antonaci (Eds.), Proceedings of the Innovating Higher Education Conference 2021 : Overview of papers as presented during the Innovating Higher Education Conference 2021 3 -5 November in Bari (IT) (pp. 201-215). European Association of Distance Teaching Universities. https://conference.eadtu.eu/download/2630/
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© 2021 the Authors
Blended education embraces various combinations of face-to-face and online teaching. It has become a normal part of higher education degree programmes. Since the late 1990s, the Open University of the University of Jyväskylä (JYUOpen) has been offering online and blended education for its rapidly growing number of students. For many years now, Finnish education has ranked high in PISA research. Furthermore, the University of Jyväskylä has been successful in global rankings, especially in the field of education (Shanghai Ranking: 36, QS World University Rankings: 51–100 and Times Higher Education: 67). In order to present the success factors of the Finnish education system, we offered our first MOOC in the autumn semester of 2016 and the blended model of it in the autumn semester of 2017. By utilising our MOOCs and offering face-to-face teaching on campus, we can enhance deeper understanding of different education topics and organise collaboration opportunities for our exchange and degree students. In the autumn semester of 2020, we offered this blended course fully online by utilising synchronous online meetings. In this article, we presentstudent feedback and teacher experiences of our blended model. Based on the preliminary analysis, student feedback on the blended model is constructive and positive. Student feedback has been an essential part of the development of the MOOC courses.
...
Julkaisija
European Association of Distance Teaching UniversitiesEmojulkaisun ISBN
978-90-79730-48-3Konferenssi
Innovating Higher Education ConferenceKuuluu julkaisuun
Proceedings of the Innovating Higher Education Conference 2021 : Overview of papers as presented during the Innovating Higher Education Conference 2021 3 -5 November in Bari (IT)Asiasanat
Alkuperäislähde
https://conference.eadtu.eu/download/2630/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/104335237
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Avoin yliopisto [167]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Enhancing web course design using action research
Hiltunen, Leena (University of Jyväskylä, 2010) -
Kohti uutta verkko-opetusta : kuinka kehitetään verkko-opetusta Etelä-Savon ammattiopistossa
Flinkman, Jorma (2021)Tässä toimintatutkimuksen keinoin toteutetussa koulutusteknologian alaan kuuluvassa tutkimuksessa käsitellään Etelä-Savon ammattiopistossa (Esedu) vuonna 2020 tehtyä verkko-opetuksen kehitystyötä. Verkko-opetuksen merkitys ... -
Climbing a mountain : learning Slovak in new language learning environments
Kyppö, Anna (University of Jyväskylä, 2017)The aim of this dissertation is to throw light on the development of teaching and learning Slovak in the new language learning environment. New developments in teaching led to the design of an experimental e-learning ... -
Collaborative screen capture video based learning in information systems science
Makkonen, Pekka (University of Jyväskylä, 2014) -
Oppimislähtöisyys sulautuvassa opetuksessa
Siili, Janna (2018)Tämän kirjallisuuskatsauksen tarkoituksena on selvittää sulautuvan opetuksen oppimislähtöisyyttä muihin opetusmetodeihin verrattaessa. Yhteen toteutustapaan perustuva koulutus ei vastaa nykypäivän haasteisiin. Lähiopetus ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.