Oppimislähtöisyys sulautuvassa opetuksessa
Authors
Date
2018Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tämän kirjallisuuskatsauksen tarkoituksena on selvittää sulautuvan opetuksen oppimislähtöisyyttä muihin opetusmetodeihin verrattaessa. Yhteen toteutustapaan perustuva koulutus ei vastaa nykypäivän haasteisiin. Lähiopetus vaatii fyysistä tilaa, kaikille yhteistä aikaa ja resursseja opettajilta. Verkko-opetuksessa oppimisen laadun mittaaminen on vaikeaa, eikä sitoutuminen itsenäiseen etäopiskeluun sovi kaikille opiskelijoille.
Sulautuva opetus yhdistää erilaiset toteutustavat, oppimisperiaatteet ja opetustekniikat parhaan oppimislähtöisen koulutuksen luomiseksi. Sulautuva opetus vaikuttaa muita opetusmuotoja paremmalta, sillä siihen integroidaan opetustapojen menestyksekkäimmät menetelmät ja ominaisuudet. Muokkaamalla kurssit sulautuvan periaatteen mukaisiksi, opetuksesta saadaan sekä yksilöllisempää että yhteisöllisempää. Lisätutkimusta tarvitaan selvittämään, miten opetus muovataan oppimislähtöiseksi ja kuinka opetusta toteutetaan sulautuvalla metodilla. The aim of this academic literary review is to clarify the differences of blended learning as a learning centered approach compared to other methods. Education based on only one method is not up to the modern learning challenges. Classroom based teaching requires physical space a common time schedule and resources concerning the teacher. In web-based learning quality assurance and measuring is difficult, also committing oneself to study independently is not suited for everyone.
Blended learning combines the best practices of classroom and web-based learning to unify as a learning centered approach. Blended learning is a combination of the best practices of both methods and therefore seems superior as an educational method. By modifying courses based on the blended method they will become more individualized and more communal. Further study in blended learning is needed to clarify the means of educational modification and implementation as a learning centered approach.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4794]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Pedagogical Design of Interactive Online Lectures : Instructional Intervention in Distance Education
Sarja, Anneli; Böök, Marja Leena; Uotinen, Sanna; Ladonlahti, Tarja (TOJDEL, 2017) -
Teaching Practices During the Covid-19 Pandemic in Austria, Estonia, Finland and Romania
Tuul, Maire; Tuul, Madis; Fenyvesi, Kristof; Yada, Takumi; Lázár, Csilla; Ferencz-Salamon, Alpár (Tallinna ülikool, 2022) -
Digital media in blended coaching : interaction and distance presence in adult education
Pihlajamäki, Timo (2011)In this study were studied the dimensions and advantages of the digital media in the adult education and distance presence. The point of view and limiting of the study was coaching and the significance of face-to-face ... -
Monimuoto-opiskelijoiden kokemuksia verkko-opiskelusta
Valtanen, Katja (2010)Tutkimuksen lähtökohtana on konstruktiivinen oppimiskäsitys. Tätä oppimiskäsitystä käytetään nykyisin yleisesti, koska oppija nähdään aktiivisena ja omatoimisena tiedon etsijänä. Nopea tekninen kehitys on mahdollistanut ... -
Kriittinen katsaus aikuisopiskelijoiden verkko-opiskelun oppimistuloksia selittäviin tekijöihin
Juomoja, Matias (2018)Tutkimus käsittelee aikuisopiskelijoiden verkko-oppimisen edellytyksiin, laatuun ja oppimistuloksiin vaikuttavia tekijöitä. Tutkimuksen tarkoituksena on kartoittaa laadullisten tekijöiden vaikutusta aikuisopiskelijoille ...