Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKangas, Emilia
dc.contributor.authorAirio, Milja
dc.date.accessioned2022-01-18T06:30:40Z
dc.date.available2022-01-18T06:30:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/79376
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää kuinka suuri merkitys työntekijöiden johtamisella on merkityksellisen asiakaskokemuksen luomisessa. Tutkimuksessa pohdit-tiin sitä mistä asiakaskokemus koostuu ja millä konkreettisilla tavoilla case-yrityksen, Musiikkitalon työntekijöitä johdetaan saavuttamaan oma potentiaalinsa ja luomaan merkityksellinen asiakaskokemus. Tutkimuksen pohjana oli Musiikkitalon Palvelu-akatemia niminen työntekijöiden koulutusohjelma, jonka avulla osoitettiin miten Musiikkitalo kouluttaa työntekijöitään luomaan palvelukokemuksen asiakkailleen. Tämä tutkimus on kvalitatiivinen tapaustutkimus, jossa tehtiin puolistrukturoidut haastattelut Musiikkitalon työntekijöille ja tapahtumanjärjestäjille. Case-yrityksen strateginen materiaali toimi tärkeänä osana empiiristä tutkimusta. Teoreettinen viitekehys rakentui palveluidentiteetin ja sisäisen markkinoinnin ympärille. Tulokset osoittivat, että esihenkilötyön merkitys organisaation arvojen ja toimintatapojen jalkauttamisessa työntekijöille on elintärkeää. Organisaation arvojen sisäistäminen muodostaa työntekijöiden palveluidentiteetin lähtökohdan ja palveluidentiteetti on avainasia merkityksellisen kokemuksen luomisessa. Sisäisen markkinoinnin ja tunnelmamuotoilun keinoin työntekijöitä autetaan ymmärtämään asiakaskokemusta sekä työnantajan strategisia tavoitteita. Musiikkitalon Palveluakatemia on onnistunut hyvin antamaan työkaluja työntekijöilleen oman palveluidentiteetin luomiseen ja opettamaan tapoja, joilla Musiikkitalossa kohdataan asiakas. Sekä työntekijät että tapahtuman järjestäjät kokevat, että toiminta Musiikkitalossa nostaa henkilökunnan ja asiakkaan arjen yläpuolelle. Kiinnostava ajatus jatkotutkimuksia varten olisi tutkia Musiikkitalon Palveluakatemian jalkauttamien käytäntöjen yleistettävyyttä muihin organisaatioihin ja yhteyksiin.fi
dc.format.extent27
dc.language.isofi
dc.subject.otherpalvelujen johtaminen
dc.subject.otherasiakaskokemuksen johtaminen
dc.subject.otherpalveluidentiteetti
dc.titleJohtamisen vaikutukset asiakaskokemuksen luomisessa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202201181145
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineJohtaminenfi
dc.contributor.oppiaineManagement and Leadershipen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi20424
dc.subject.ysoasiakaskokemus
dc.subject.ysojohtaminen


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot