University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Asiakaskokemuksen rakentuminen omni-kanavaisessa markkinoinnissa

Thumbnail
View/Open
311.5 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Mali, Eveliina
Date
2019
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Tässä kandidaatin tutkielmassa selvitetään kirjallisuuskatsauksen muodossa, kuinka asiakaskokemus rakentuu omni-kanavaisessa markkinoinnissa. Digitalisaation sekä uusien teknologioiden kautta tapahtuneet muutokset vähittäiskaupassa ovat muovanneet yritysten ja asiakkaan välistä vuorovaikutusta omni-kanavaiseksi. Omni-kanavaisuus käsittää kaikki organisaation eri kanavat ja korostaa niiden välistä vuorovaikutusta ja integroitumista tuoden asiakkaan eri kanavien keskiöön. Samaan aikaan yritysten paine monimutkaisissa kanavaympäristöissä erottautumiseksi on kasvanut ja asiakaskokemuksen merkitys on tunnistettu yhä laajemmin. Asiakaskokemuksella tarkoitetaan asiakkaalle kulutustapahtuman aikana syntyvää kokonaisvaltaista kokemusta, johon palveluntarjoaja voi vaikuttaa omalla toiminnallaan. Asiakaskokemuksen rakentuminen on vuorovaikutuksellinen prosessi, johon vaikuttavat kaikki yrityksen ja asiakkaan väliset kohtaamiset, mitkä synnyttävät asiakkaassa kokemuksia. Omni-kanavaisen markkinoinnin kontekstissa asiakaskokemuksen todetaan rakentuvan erityisesti kaikki organisaation eri kanavat huomioivan kanavaintegraation kautta. Lisäksi tutkielman tulosten mukaan asiakaskokemuksen rakentumisen vuorovaikutuksellinen luonne korostuu entisestään omni-kanavaisuudessa. ...
 
This bachelor’s thesis is a literature review researching how customer experience is created through the omnichannel marketing. Changes in retail business driven by digitalization and new technologies have multiple influences on the interaction between organizations and customers. At the same time the importance of customer experience has been widely recognized both in academia and in practice. Customer Experience creation is an interactive process which is influenced by all the touch points between a customer and an organization that produces some kind of experience in the customer. Customer Experience refers to the holistic experience in customer during a purchase event that can be influenced by the organization’s actions. In the context of omnichannel marketing the customer experience is created through an interaction and the channel interaction considering all the different channels of an organization holistically.
 
Keywords
omni-kanavaisuus omni-kanavainen markkinointi asiakaskokemus markkinointi
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201910284644

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4607]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Kohti omnikanavaisuutta : case suomalaiset apteekit 

    Halonen, Hanna (2020)
    Sekä kuluttajakäyttäytyminenettä vähittäiskaupan toimintaovat muuttuneet voimakkaastietenkin viimeisten vuosien aikana. Kuluttajat ovat siirtyneet käyttämään useita eri kanavia kaikissa ostoprosessin vaiheissa ja odottavat ...
  • Omni-kanavaisen asiakaskokemuksen muodostuminen asiakasmatkalla : haastattelututkimus suomalaisen vaatebrändin asiakkaiden ostokokemuksista 

    Mali, Eveliina (2021)
    Tämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on lisätä tietoa asiakaskokemuksen muodostumisesta omni-kanavaisessa ostoprosessissa. Tutkimus on toteutettu kirjallisuuskatsauksen ja empiirisen tutkimuksen keinoin. Omni-kanavainen ...
  • Minäpystyvyys itsepalveluostamisessa : kuluttajien kokemuksia lahjakorttien ostamisesta elämysautomaatilla 

    Häyhänen, Essi (2022)
    Digitalisaation myötä kuluttajilla on mahdollisuus hyödyntää asiakasmatkansa aikana saumattomasti ja jopa samanaikaisesti yhä useampia kanavia ja kontaktipisteitä. Tässä tutkimuksessa pyritään selvittämään, miten kuluttajat ...
  • Asiakaskokemuksen johtaminen sekä digitalisaatio asiakaskokemuksen kehittämisessä 

    Helminen, Ville (2018)
    Tämä tutkimus tarkastelee asiakaskokemuksen kehittämiseksi tehtyjä toimenpiteitä suomalaisessa pankkiorganisaatiossa. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten tutkimusyrityksen strategiassa suureen rooliin nostettu ...
  • Johtamisen vaikutukset asiakaskokemuksen luomisessa 

    Airio, Milja (2021)
    Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää kuinka suuri merkitys työntekijöiden johtamisella on merkityksellisen asiakaskokemuksen luomisessa. Tutkimuksessa pohdit-tiin sitä mistä asiakaskokemus koostuu ja millä konkreettisilla ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre