Lukustrategioiden tunnistaminen lukutaidon vahvistajana
Leino, K., Lerkkanen, M.-K., & Nissinen, K. (2021). Lukustrategioiden tunnistaminen lukutaidon vahvistajana. In K. Leino, J. Rautopuro, & P. Kulju (Eds.), Lukutaito – tie tulevaisuuteen : PISA 2018 Suomen pääraportti (pp. 15-43). Suomen kasvatustieteellinen seura. Kasvatusalan tutkimuksia, 82. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-7411-16-2
Julkaistu sarjassa
Kasvatusalan tutkimuksiaPäivämäärä
2021Oppiaine
KasvatuspsykologiaKoulutuksen tutkimuslaitosKasvatuspsykologiaFinnish Institute for Educational ResearchTekijänoikeudet
© 2021 Kirjoittajat ja Suomen kasvatustieteellinen seura ry
Julkaisija
Suomen kasvatustieteellinen seuraEmojulkaisun ISBN
978-952-7411-15-5Kuuluu julkaisuun
Lukutaito – tie tulevaisuuteen : PISA 2018 Suomen pääraporttiISSN Hae Julkaisufoorumista
1458-1094
Alkuperäislähde
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-7411-16-2Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/103458575
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Päiväkotilasten lukuleikit : lukutaidon ja lukemistietoisuuden kehittyminen interventiotutkimuksessa
Karvonen, Pirkko (Jyväskylän yliopisto, 2005)Pirkko Karvosen väitöstutkimus osoittaa, että 4-6 -vuotiaat lapset voivat oppia lukemaan jo päiväkodissa. Karvosen mukaan lapset ovat kiinnostuneita lukemisesta ja pitävät lukuleikeistä. Lapset liittävät lukemisen merkityksen ... -
Lukutaidon yhteys metakognitiivisiin taitoihin 9. luokalla
Hiltunen, Katariina; Annala, Laura (2020)Tässä tutkimuksessa selvitettiin lukutaidon yhteyttä 9.-luokkalaisten oppilaiden metakognitiivisiin taitoihin, kun heidän 7. luokan lukutaitonsa otettiin huomioon. Lisäksi tarkasteltiin, oliko taustamuuttujilla (sukupuoli, ... -
Longitudinal associations between third‐grade teaching styles and sixth‐grade reading skills : a 3‐year follow‐up study
Tang, Xin; Kikas, Eve; Pakarinen, Eija; Laursen, Brett; Lerkkanen, Marja‐Kristiina (Wiley, 2022)Background Most previous studies of teaching styles and reading skills have been cross-sectional. Longitudinal research is needed to clarify the direction of effects. The present longitudinal study examined the degree to ... -
Topic- and learning-related predictors of deep-level learning strategies
Kikas, Eve; Silinskas, Gintautas; Härma, Eliis (Springer; I.S.P.A., 2023)The aim of this study was to examine which topic- and learning-related knowledge and motivational beliefs predict the use of specific deep-level learning strategies during an independent learning task. Participants included ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.