Lukeminen on taitojen yhteispeliä : esikoululaisten kognitiiviset lukemisvalmiudet ja niiden yhteydet sanantunnistustaitoihin 1. kouluvuoden tammikuussa
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Reading Difficulties Identification : A Comparison of Neural Networks, Linear, and Mixture Models
Psyridou, Maria; Tolvanen, Asko; Patel, Priyanka; Khanolainen, Daria; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Poikkeus, Anna-Maija; Torppa, Minna (Taylor & Francis, 2023)Purpose We aim to identify the most accurate model for predicting adolescent (Grade 9) reading difficulties (RD) in reading fluency and reading comprehension using 17 kindergarten-age variables. Three models (neural ... -
Early prediction of reading : phonological awareness and related language and cognitive skills in children with a familial risk for dyslexia
Puolakanaho, Anne (University of Jyväskylä, 2007)PsL Anne Puolakanaho selvitti väitöstutkimuksessaan, miten leikki-ikäisten 3 - 5-vuotiaiden lasten kielelliset ja kognitiiviset taidot ovat yhteydessä lukemisen virheettömyyteen ja sujuvuuteen kouluiässä. Puolakanaho tutki ... -
Brain-Related Research as a Support Mechanism to Help Learners to Acquire Full Literacy
Lyytinen, Heikki; Louleli, Natalia (MDPI AG, 2023)Possibly some of the most important skills that one can have are those needed to become fully literate. We all wish our children to reach such a goal. Unfortunately, the focus of attention in reading research has been on ... -
Dysleksiariskilasten lukivaikeudet ja niiden kuntoutus
Kuronen, Marjo (2002) -
Suomalaislasten lukemissujuvuuden kehitys toisen kouluvuoden aikana
Pöyliö, Hanna (2014)