Lukeminen on taitojen yhteispeliä : esikoululaisten kognitiiviset lukemisvalmiudet ja niiden yhteydet sanantunnistustaitoihin 1. kouluvuoden tammikuussa
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Reading Difficulties Identification : A Comparison of Neural Networks, Linear, and Mixture Models
Psyridou, Maria; Tolvanen, Asko; Patel, Priyanka; Khanolainen, Daria; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Poikkeus, Anna-Maija; Torppa, Minna (Taylor & Francis, 2022)Purpose We aim to identify the most accurate model for predicting adolescent (Grade 9) reading difficulties (RD) in reading fluency and reading comprehension using 17 kindergarten-age variables. Three models (neural ... -
Early prediction of reading : phonological awareness and related language and cognitive skills in children with a familial risk for dyslexia
Puolakanaho, Anne (University of Jyväskylä, 2007)PsL Anne Puolakanaho selvitti väitöstutkimuksessaan, miten leikki-ikäisten 3 - 5-vuotiaiden lasten kielelliset ja kognitiiviset taidot ovat yhteydessä lukemisen virheettömyyteen ja sujuvuuteen kouluiässä. Puolakanaho tutki ... -
Dysleksiariskilasten lukivaikeudet ja niiden kuntoutus
Kuronen, Marjo (2002) -
Suomalaislasten lukemissujuvuuden kehitys toisen kouluvuoden aikana
Pöyliö, Hanna (2014) -
Lapset, jotka eivät opi lukemaan ensimmäisen luokan aikana : heikoimpien lukijoiden tyypilliset taustatekijät
Peltola, Ilona (2017)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, minkälaiset taustatekijät ovat erityisen tyypillisiä sellaisille lapsille, jotka eivät oppineet lukemaan koulussa ensimmäisen luokan aikana sekä verrata, eroavatko nämä ...