Pedagogiset asiakirjat lapsen tuen suunnittelun välineinä ja sosiaalisen todellisuuden muokkaajina
Heiskanen, N. (2021). Pedagogiset asiakirjat lapsen tuen suunnittelun välineinä ja sosiaalisen todellisuuden muokkaajina. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 31(1), 13-19. https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2021/02/Heiskanen.pdf
Julkaistu sarjassa
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletinTekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Niilo Mäki Instituutti, 2021
KM Noora Heiskasen erityispedagogiikan väitöskirja ”Children’s needs for support and support measures in pedagogical documents of early childhood education and care” tarkastettiin Jyväskylän yliopiston kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunnassa 8.11.2019. Vastaväittäjänä toimi professori Lasse Lipponen Helsingin yliopistosta ja kustoksena dosentti Tanja Vehkakoski Jyväskylän yliopistosta.
Julkaisija
Niilo Mäki -säätiöISSN Hae Julkaisufoorumista
2342-9046Asiasanat
Alkuperäislähde
https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2021/02/Heiskanen.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/51632650
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Lapsen varhaiskasvatussuunnitelman laadinta ja merkitys pedagogisessa tiimityössä
Mäkelä, Anne (2019)Tutkimuksessa selvitettiin varhaiskasvatuksen opettajien ja lastenhoitajien käsityksiä lasten varhaiskasvatussuunnitelmien (vasu) laadinnan toteutumisesta ja lapsen vasun merkityksestä pedagogisessa tiimityössä. Tarkoituksena ... -
Moniammatillisen yhteistyön kirjaaminen ja yhteistyötahojen asemointi esi- ja perusopetuksessa laadituissa oppimissuunnitelmissa ja HOJKS-asiakirjoissa
Kantele, Pauliina; Vehkakoski, Tanja (Suomen kasvatustieteellinen seura; Koulutuksen tutkimuslaitos, 2023)Tässä tutkimuksessa tarkastellaan, miten moniammatilliset yhteistyötahot asemoidaan esi- ja perusopetuksessa laadituissa oppimisen ja koulunkäynnin tuen asiakirjoissa. Tutkimusaineisto koostui 114 oppimissuunnitelmasta ja ... -
Lapsen varhaiskasvatussuunnitelman merkitys pedagogiselle toiminnalle alle kolmevuotiaiden ryhmissä
Pesonen, Anu (2021)Tutkielma selvitti lapsen varhaiskasvatussuunnitelman merkitystä päiväkodissa alle kolmevuotiaiden ryhmissä pedagogisessa suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa. Toiseksi tutkielma selvitti pedagogisen dokumentoinnin ... -
Lapsen käyttäytymisen haasteille rakennetut merkitykset esi- ja perusopetuksen kolmiportaisen tuen asiakirjoissa
Harju, Laura (2016)Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää, miten oppijan käyttäytymisen haasteista kirjoitetaan ja miten haastavasti käyttäytyvä lapsi asemoidaan esi- ja perusopetuksen kolmiportaisen tuen asiakirjoissa. Mielenkiinnon ... -
Lapsen ja huoltajien ääni esi- ja alkuopetuksen kolmiportaisen tuen asiakirjoissa
Savia, Mari (2019)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin, miten lapsen ja huoltajien ääni ilmenee ja millaisia funktioita nämä äänet saavat esi- ja alkuopetuksen kolmiportaisen tuen dokumenteissa. Tutkimusaineisto koostui 38:sta kolmiportaisen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.