dc.contributor.author | Hännikäinen, Maritta | |
dc.date.accessioned | 2021-10-26T09:19:36Z | |
dc.date.available | 2021-10-26T09:19:36Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Hännikäinen, M. (2017). Kasvattajan pedagoginen herkkyys ja pienten lasten emotionaalinen hyvinvointi päiväkotiryhmissä. <i>Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-Bulletin</i>, <i>27</i>(1), 54-63. <a href="https://bulletin.nmi.fi/2019/02/01/kasvattajan-pedagoginen-herkkyys-ja-pienten-lasten-emotionaalinen-hyvinvointi-paivakotiryhmissa/" target="_blank">https://bulletin.nmi.fi/2019/02/01/kasvattajan-pedagoginen-herkkyys-ja-pienten-lasten-emotionaalinen-hyvinvointi-paivakotiryhmissa/</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_26940227 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78351 | |
dc.description.abstract | Vuorovaikutuksen laatu on yksi tärkeimmistä varhaiskasvatuksen laadun ja lasten emotionaalisen hyvinvoinnin osoittimista, ja se on myös yksi tärkeimmistä lasten oppimiseen, kehitykseen ja hyvinvointiin vaikuttavista tekijöistä. Mikä on sensitiivisen vuorovaikutuksen ja kasvattajan pedagogisen herkkyyden merkitys oppimisen, kehityksen ja hyvinvoinnin tukemisessa? Millainen on pedagogisesti herkkä kasvattaja, ja miten hän toimii vuorovaikutuksessaan lasten kanssa? Miten pedagogista herkkyyttä voi harjoitella, ja miten sitä voi oppia? Näihin kysymyksiin pureudutaan tässä puheenvuorossa. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Niilo Mäki Instituutti | |
dc.relation.ispartofseries | Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-Bulletin | |
dc.relation.uri | https://bulletin.nmi.fi/2019/02/01/kasvattajan-pedagoginen-herkkyys-ja-pienten-lasten-emotionaalinen-hyvinvointi-paivakotiryhmissa/ | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.title | Kasvattajan pedagoginen herkkyys ja pienten lasten emotionaalinen hyvinvointi päiväkotiryhmissä | |
dc.type | journal article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202110265381 | |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Varhaiskasvatus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Early Childhood Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalItem | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 54-63 | |
dc.relation.issn | 2342-9046 | |
dc.relation.numberinseries | 1 | |
dc.relation.volume | 27 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Niilo Mäki Instituutti, 2017 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | article | |
dc.subject.yso | varhaiskasvatus | |
dc.subject.yso | pedagogiikka | |
dc.subject.yso | lapset (ikäryhmät) | |
dc.subject.yso | vuorovaikutus | |
dc.subject.yso | hyvinvointi | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1650 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1584 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4354 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10591 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1947 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
jyx.fundinginformation | Tämä puheenvuoro perustuu NMI:n järjestämässä Hyvä Alku -tapahtumassa vuonna 2016 pitämääni esitelmään, jonka lähtökohtana oli meneillään oleva, osin Suomen Akatemian rahoittama tutkimushankkeeni Emotionaalinen hyvinvointi pienten lasten päiväkotiryhmissä: osallistuminen, sosiaaliset suhteet ja opettajan rooli yhteisessä
toiminnassa (SA nro 136200). | |
dc.type.okm | B1 | |