Show simple item record

dc.contributor.authorHännikäinen, Maritta
dc.date.accessioned2021-10-26T09:19:36Z
dc.date.available2021-10-26T09:19:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationHännikäinen, M. (2017). Kasvattajan pedagoginen herkkyys ja pienten lasten emotionaalinen hyvinvointi päiväkotiryhmissä. <i>Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-Bulletin</i>, <i>27</i>(1), 54-63. <a href="https://bulletin.nmi.fi/2019/02/01/kasvattajan-pedagoginen-herkkyys-ja-pienten-lasten-emotionaalinen-hyvinvointi-paivakotiryhmissa/" target="_blank">https://bulletin.nmi.fi/2019/02/01/kasvattajan-pedagoginen-herkkyys-ja-pienten-lasten-emotionaalinen-hyvinvointi-paivakotiryhmissa/</a>
dc.identifier.otherCONVID_26940227
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78351
dc.description.abstractVuorovaikutuksen laatu on yksi tärkeimmistä varhaiskasvatuksen laadun ja lasten emotionaalisen hyvinvoinnin osoittimista, ja se on myös yksi tärkeimmistä lasten oppimiseen, kehitykseen ja hyvinvointiin vaikuttavista tekijöistä. Mikä on sensitiivisen vuorovaikutuksen ja kasvattajan pedagogisen herkkyyden merkitys oppimisen, kehityksen ja hyvinvoinnin tukemisessa? Millainen on pedagogisesti herkkä kasvattaja, ja miten hän toimii vuorovaikutuksessaan lasten kanssa? Miten pedagogista herkkyyttä voi harjoitella, ja miten sitä voi oppia? Näihin kysymyksiin pureudutaan tässä puheenvuorossa.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherNiilo Mäki Instituutti
dc.relation.ispartofseriesOppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-Bulletin
dc.relation.urihttps://bulletin.nmi.fi/2019/02/01/kasvattajan-pedagoginen-herkkyys-ja-pienten-lasten-emotionaalinen-hyvinvointi-paivakotiryhmissa/
dc.rightsIn Copyright
dc.titleKasvattajan pedagoginen herkkyys ja pienten lasten emotionaalinen hyvinvointi päiväkotiryhmissä
dc.typejournal article
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202110265381
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Educationen
dc.contributor.oppiaineVarhaiskasvatusfi
dc.contributor.oppiaineEarly Childhood Educationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalItem
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.format.pagerange54-63
dc.relation.issn2342-9046
dc.relation.numberinseries1
dc.relation.volume27
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Niilo Mäki Instituutti, 2017
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationarticle
dc.subject.ysovarhaiskasvatus
dc.subject.ysopedagogiikka
dc.subject.ysolapset (ikäryhmät)
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysohyvinvointi
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1650
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1584
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4354
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10591
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1947
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
jyx.fundinginformationTämä puheenvuoro perustuu NMI:n järjestämässä Hyvä Alku -tapahtumassa vuonna 2016 pitämääni esitelmään, jonka lähtökohtana oli meneillään oleva, osin Suomen Akatemian rahoittama tutkimushankkeeni Emotionaalinen hyvinvointi pienten lasten päiväkotiryhmissä: osallistuminen, sosiaaliset suhteet ja opettajan rooli yhteisessä toiminnassa (SA nro 136200).
dc.type.okmB1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright