Constructing a Transmedia Universe : The Case of Battlestar Galactica
Koistinen, A.-K., Koskimaa, R., & Välisalo, T. (2021). Constructing a Transmedia Universe : The Case of Battlestar Galactica. WiderScreen, 15.6.2021. http://widerscreen.fi/numerot/ajankohtaista/constructing-a-transmedia-universe-the-case-of-battlestar-galactica/
Published in
WiderScreenDate
2021Discipline
Nykykulttuurin tutkimusResurssiviisausyhteisöHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöContemporary CultureSchool of Resource WisdomSchool of WellbeingCopyright
© Kirjoittaja, 2021
In this article, we define a ‘transmedia universe’ as encompassing the complexity of transmedia storytelling, production and consumption. In doing so, we use the popular science fiction television series Battlestar Galactica as a case study, including both the original and reimagined versions of the series and their various intramedia and transmedia, narrative and non-narrative, and diegetic and non-diegetic expansions. Moreover, we look beyond the official productions of the Battlestar Galactica franchise and include, for example, user-generated content within its transmedia universe.
Publisher
Filmiverkko ryISSN Search the Publication Forum
1795-6161Keywords
Original source
http://widerscreen.fi/numerot/ajankohtaista/constructing-a-transmedia-universe-the-case-of-battlestar-galactica/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/101164260
Metadata
Show full item recordCollections
Related funder(s)
European CommissionFunding program(s)
RIA Research and Innovation Action, H2020
The content of the publication reflects only the author’s view. The funder is not responsible for any use that may be made of the information it contains.
Additional information about funding
This research was supported by the EU Horizon 2020 funding (Transmedia Literacy. Exploiting transmedia skills and informal learning strategies to improve formal education. RIA 645238).License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
The Comparison of Strategies of Destination Marketing Organizations (DMO’s) and User-Generated Content (UGC) on Instagram
Kop, Aysegul Eda; Niininen, Outi; Marques, Lenia; Lee, Jay; D’Souza, Clare (Mediterranean Tourism Foundation, 2024) -
What drives travelers' adoption of user-generated content? : A literature review
Ukpabi, Dandison; Karjaluoto, Heikki (Elsevier BV, 2018)User-generated content (UGC) has become an important part of travel planning, as travelers evaluate travel products based on past reviews. However, different factors account for why tourists utilize UGC. The aim of this ... -
Finnish upper secondary level students' experiences and preferences of user-generated media content in the EFL classroom
Suoranta, Piia (2017)Kielten opiskelu on yhä multimodaalisempaa. Tutkimustieto tietyistä medioista ja välineistä luokkahuoneessa on kasvanut viimeisen vuosikymmenen aikana sekä kansainvälisesti, että Suomessa. Erityisesti opettajien näkemyksiä ... -
The impact of user-generated online reviews on pre-travel planning and accommodation selection processes of Finnish millennial consumers
Lallukka, Tuuli (2021)Käyttäjien luoman sisällön merkitys on kasvanut etenkin matkailun yhteydessä, koska digitalisaation myötä Internetin ja sosiaalisen median käyttö on tullut osaksi jokapäiväistä elämää. Erityisesti käyttäjien luomista ... -
Improving the game with user generated content : an overview of Skyrim mod users
Hirvonen, Eero (2017)Käyttäjien luoma sisältö on merkittävä ja kasvava osa videopelikulttuuria. Tämä tutkielma tarkastelee fanien luomia ohjelmistomuokkauksia, modeja, joilla muutetaan tai lisätään sisältöä peleissä. Tutkielman tavoitteena on ...