dc.contributor.advisor | Myllymäki, Mikko | |
dc.contributor.author | Juutilainen, Tarja | |
dc.date.accessioned | 2021-08-17T06:02:03Z | |
dc.date.available | 2021-08-17T06:02:03Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77377 | |
dc.description.abstract | Opiskelu ja koulutus jatkuvat läpi elämän. Työelämä vaatii kouluttautumaan,
jotta työntekijä pysyy kehityksessä mukana ja pystyy suoriutumaan tehtävistään.
Koulutuksen tulisi olla myös saavutettavaa työssäkäynnin ohella, jotta elinikäinen
oppiminen olisi mahdollista toteutua kaikille yhdenvertaisesti iästä ja varallisuudesta riippumatta. Ammattiosaamista voi kehittää osallistumalla koulutukseen omalla kustannuksella tai valtion tarjoamien opintotukien turvin, työnantajan henkilöstökoulutuksena tai ammattiliiton järjestämänä täydennyskoulutuksena. Covid-19 pandemia haastoi vuonna 2020 koulutuksen järjestäjiä muuttamaan kurssitoteutukset etä- ja verkkokursseiksi. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää survey-kyselyllä miten JHL-opiston ammatillisten lyhytkurssien siirto lähikursseista etä- ja verkkokursseiksi on onnistunut opiskelijoiden mielestä lyhyellä aikataululla pandemian aikana. | fi |
dc.description.abstract | Study and education continue throughout life. Working life requires training
so that the employee stays involved in development and is able to perform his
or her duties. Education should also be achievable in addition to employment, so
that lifelong learning can be achieved equally for all, regardless of age and wealth.
Vocational skills can be developed by participating in training at one’s own expense
or with the help of study grants provided by the state, as employer training for the
employer or as in-service training organized by a trade union. In 2020, the Covid-19 pandemic challenged training providers to turn course implementations into distance and online courses. The purpose of this study was to find out with a survey how the transfer of JHL-opisto’s vocational short courses from short courses to distance and online courses has been successful in the short time during the pandemic, according to the students. | en |
dc.format.extent | 103 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fi | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | saavutettava koulutus | |
dc.title | Ammatillisten lyhytkurssien siirtyminen verkkoon : kuinka muutos onnistui korona-aikaan | |
dc.type | master thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202108174540 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Koulutusteknologia | fi |
dc.contributor.oppiaine | Koulutusteknologia | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 601 | |
dc.subject.yso | COVID-19 | |
dc.subject.yso | työelämä | |
dc.subject.yso | elinikäinen oppiminen | |
dc.subject.yso | verkko-opetus | |
dc.subject.yso | etäopetus | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |
dc.type.okm | G2 | |