How Finnish teachers understand multilingual learners’ language learning
Alisaari, J., Heikkola, L. (2020). How Finnish teachers understand multilingual learners’ language learning. Apples : Journal of Applied Language Studies.14(2), 129-143. DOI: 10.47862/apples.99138
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesPäivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© 2020: The authors
The number of students whose home language is different from the language of
instruction is growing everywhere. Learning a new language while simultaneously
learning different subjects in that language, is challenging and requires teacher
support. However, research has shown that not all teachers have sufficient knowledge
of language learning, how language learning influences the learning of content, or
how to support multilingual learners in this context (Sullivan, 2016). In this study,
Finnish teachers’ (N = 820) understandings of certain processes related to learning
an additional language were examined, including whether there were differences in
understandings between different teacher groups. Over 80% of the surveyed teachers
were knowledgeable about the aspects related to classroom interaction and language
use that can be considered as essential for being a linguistically responsive teacher:
for example, they knew that social interaction supports learners’ language
development. In this study, the less experience a teacher had in general, the more
knowledgeable they were regarding language learning. Further, teachers of language
related subjects had a better understanding of certain aspects of language learning
compared to other subject teacher groups. Based on these results, professional
development targeted at teachers who have been in the profession for several years is
recommended.
...
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
"Vähän heitettiin syvään päähän ja katottiin et uidaanko" : primary school teachers' readiness to teach early English to young learners
Hallila, Hanna (2019)Suomessa kielten opiskelu on aloitettu perinteisesti kolmannelta luokalta, joka on Euroopan viitekehyksessä verrattain myöhäinen aloitusaika. Varhennetun kieltenopetuksen puolesta puhuvat useat 2000-luvulla toteutetut ... -
Learning while laughing or learning by laughing? : Finnish EFL teachers’ conceptions of efficient use of humour in the language classroom
Naskali, Milja (2024)Huumori on hyvin arkipäiväinen osa elämäämme, ja viime vuosikymmenten saatossa siitä on tullut yhä tavallisempi ilmiö myös luokkahuoneissa. Tutkimustulokset huumorin vaikutuksista tässä kontekstissa ovat kuitenkin olleet ... -
Subject teachers and classroom teachers' conceptions of early English teaching in Finland
Salo, Emmi (2022)Kielitaidon merkitys on kasvanut huomattavasti, mikä on korostanut kielenopetuksen tarvetta. Tämä näkyy myös perusopetuksen opetussuunnitelman muutoksessa (2019), jonka myötä ensimmäisen vieraan kielen (A1) opetus alkaa ... -
Teachers' views on multilingualism : how does the presence of multiple languages in primary school English classrooms appear and to what effect? : "Mä olen suomenkielinen ... olen kaikki kieleni ihan opetellut."
Putz, Juho (2016)Monikielisyys ja sen mukanaan tuomat haasteet ja mahdollisuudet ovat suomalaisissa kouluissa jatkuvasti ja yhä vahvemmin läsnä. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten monikielisyys näkyy osana englannin kielen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.