Tiedonlouhinta ja asiakkuudenhallinta
Authors
Date
2021Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tässä kandidaatintutkielmassa selvitetään, miten tiedonlouhintaa on hyödyn netty asiakkuudenhallinnan edistämisessä. Tutkielmassa tuodaan esille miten tiedonlouhin taa on suoritettu asiakkuudenhallintajärjestelmässä ja minkälaisia tuloksia sen avulla on saatu. Tuloksista saatujen tietojen avulla esitellään keinoja asiakkuudenhallinnan edistämisen
suhteen. Subject of this bachelors’ thesis is to find out how data mining is utilized in developing customer relationship management practices. This thesis brings up the way data mining has been carried out in a customer relationship management system and the results of that procedure are presented. Ways to develop customer relationship management practices are introduced based on the data gathered from the results.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4424]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönoton kriittiset menestystekijät
Järvinen, Riku (2021)Asiakkaita ja asiakassuhteita koskevan tiedon merkitys on noussut keskeiseen asemaan yritysten toteuttaman liiketoiminnan menestymisen kannalta. Tästä johtuen asiakkuudenhallinnan ja sen toteuttamisen tukena käytettävien ... -
EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen vaikutukset yritysten asiakkuudenhallintajärjestelmiin
Kataja, Joel (2018)Euroopan yleinen tietosuoja-asetus astui voimaan 25.5.2018, jonka myötä jokaisen, Euroopan unionin sisällä henkilötietoja käsittelevän yrityksen, tulee noudattaa asetuksessa määrättyjä vaatimuksia. Asetuksen tarkoituksena ... -
Asiakkuudenhallintajärjestelmien ja niiden pilviratkaisujen hinnoittelun vertailu
Paananen, Panu (2013)Tämän tutkielman aiheena on asiakkuudenhallintajärjestelmien ja niiden pilviratkaisujen hinnoittelu. Tavoitteena on tarkastella eri tyyppisten asiakkuudenhallintajärjestelmien kustannuksia ja niiden suhteita toisiinsa. ... -
CRM-järjestelmän käyttöönoton jälkeiset omaksumishaasteet ja muutosvastarinta loppukäyttäjän näkökulmasta
Pohjakallio, Santeri (2022)Tässä kandidaatin tutkielmassa pureudutaan CRM-järjestelmien käyttöönoton jälkeisiin omaksumishaasteisiin ja muutosvastarintaan järjestelmän loppukäyttäjän näkökulmasta. Tutkimusongelmaan haetaan vastauksia kuvailevan ... -
Tietojärjestelmät johdon strategisena tukena asiakkuuksien suhteen
Riihisaari, Janni (2014)Riihisaari, Janni Tietojärjestelmät johdon strategisena tukena asiakkuuksien suhteen Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 29 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Kankaanpää, Irja Tietojärjestelmien ...