Show simple item record

dc.contributor.advisorVirtaluoto, Jenni
dc.contributor.authorKääriäinen, Pauliina
dc.date.accessioned2021-06-15T12:29:08Z
dc.date.available2021-06-15T12:29:08Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76567
dc.description.abstractSosiaalinen media on nykyään tärkeä osa markkinointia ja brändien imagonrakennusta. Pienikin yritys voi nousta kulttimaineeseen oikeanlaisella imagonrakennuksella ja viestinnällä. Nykysukupolvet odottavat tukemiltaan yrityksiltä erilaista viestintää kuin ennen. Ostopäätökset tehdään kasvavissa määrin sosiaalisen median perusteella, mikä on saanut brändit siirtämään markkinointiaan yhä enemmän eri sosiaalisen median alustoille. Tässä tutkielmassa analysoin meikki- ja ihonhoitomerkki Glossierin tuottamaa sisältöä sosiaalisen median alustassa Instagramissa. Tutkielman tarkoitus on identifioida postauksista eri diskursseja sekä analysoida niiden vaikutusta Glossierin brändi-identiteettiin. Instagramin postaukset ovat luonnoltaan multimodaalisia, joten käyttämäni analyysimetodi on multimodaalinen diskurssianalyysi. Diskurssien tunnistamisen lisäksi olin kiinnostunut siitä, miten feminiinisyys ja autenttisuus rakentuvat Glossierin tuottamassa sisällössä sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksen aineisto koostuu 75 Glossierin Instagram-julkaisusta vuosilta 2019 ja 2020. Saadakseni täyden kuvan käytetyistä viestinnän keinoista, huomioin analyysissa sekä kuvan että kuvatekstin, sekä kuvatekstissä käytetyt multimodaaliset keinot kuten emojit. Tunnistin keräämästäni aineistosta viisi diskurssia, jotka kaikki osaltaan rakentavat Glossierin brändi-identiteettiä. Tunnistetut diskurssit keskittyivät Glossierin imagoon, sosiaaliseen vastuuseen, yhteisön rakentamiseen brändin ympärille sekä perinteisempään tuotteiden mainostamiseen. Erityisesti yhteisön rakentaminen brändin ympärille oli suuressa osassa Glossierin Instagramia.fi
dc.format.extent63
dc.language.isoen
dc.subject.othermultimodal discourse analysis
dc.subject.otherbrand identity
dc.subject.otherpostfeminism
dc.titleThe cool girl cult : Glossier and building brand identity on Instagram
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202106153768
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysobrändit
dc.subject.ysoInstagram
dc.subject.ysodiskurssianalyysi
dc.subject.ysosocial media
dc.subject.ysobrands
dc.subject.ysoInstagram
dc.subject.ysodiscourse analysis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record