University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

”From Skin to Soul" : a case study of a beauty brand website

Thumbnail
View/Open
1.1 Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Muikku, Kaisa
Date
2022
Discipline
Englannin kieliEnglish
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Tatcha on amerikkalainen kauneusbrändi, joka on saanut inspiraationsa japanilaisesta kulttuurista. Heidän lähestymistapansa kauneuteen ja ihonhoitoon on holistinen ja kokonaisvaltainen: itsestä huolehtiminen on välittämistä henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista. Tatchan brändifilosofian mukaan on olennaista olla tietoisesti läsnä ja harmoniassa itsensä kanssa sekä kunnioittaa ja suojella luontoa. Brändin vahvat arvot ja ideologiat tekevät heistä mielenkiintoisen tutkimuskohteen diskurssintutkimuksen näkökulmasta. Tutkielma vastaa kysymyksiin 1) Mitä eri diskursseja voidaan tunnistaa Tatchan nettisivulta? ja 2) Miten Tatcha rakentaa multimodaalisesti brändi-identiteettinsä nettisivullaan? Kiinnostuksenkohteena on myös se, miten brändi käsittelee, esittelee ja hyödyntää suhdettaan japanilaiseen kulttuuriin ja tietotaitoon. Materiaali koostuu Tatchan englanninkielisistä nettisivuista. Aineistoa analysoitiin erityisesti multimodaalisen diskurssianalyysin näkökulmasta, mutta sitä pohjustettiin myös nettisivujen analyysin viitekehyksellä sekä korpusanalyysilla. Tatchan nettisivuilta tunnistettiin neljä päädiskurssia multimodaalisen analyysin avulla: ”Geishan salaisuudet”, ”Hyvinvointi”, ”Kestävä kehitys” sekä ”Hyväntekeväisyys”, joiden varaan Tatchan brändiidentiteetti rakentuu. Tutkimustuloksista käy myös ilmi, että Tatchan on minimalistinen ja holistinen luksusbrändi, jolla on vahva arvopohja. Sen brändi-identiteetti rakentuu yllä mainittujen diskurssien varaan, joiden lisäksi Tatcha esittää itsensä välittävänä ja vastuullisena brändinä, jolle tietoinen läsnäolo, vastuullisuus, välittäminen ja ympäristöystävällisyys ovat tärkeitä. Tutkielma on tapaustutkimus, joka toimii esimerkkinä bränditutkimuksesta diskurssintutkimuksen näkökulmasta. ...
Keywords
multimodal discourse analysis corpus analysis brand identity beauty brand tapaustutkimus diskurssi brändit brändäys diskurssianalyysi multimodaalisuus case study discourse brands branding discourse analysis multimodality
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202208013975

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [23975]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • “Wild crafted, sustainable, Nordic beauty” : Lumene’s brand identity construction on the brand’s international website 

    Nurmi, Sonja (2021)
    Vuonna 2016 suomalainen kosmetiikkabrändi Lumene kävi läpi laajan uudelleenbrändäyksen, jonka johdosta niin brändin ulkonäkö ja tuotteet kuin identiteettikin uudistuivat. Lumene oli säilynyt lähes ennallaan useamman ...
  • Feuer Frei! : The Multimodal Construction of Rammstein's Brand 

    Keisala, Emmi (2022)
    Rammstein on yksi kansainvälisesti tunnetuinpia ja menestyneimpiä metalliyhtyeitä maailmassa. Yhtye on tunnettu erityisesti näyttävästä ja ainutlaatuisesta lavaesiintymisestään sekä provokatiivisesta tyylistään. Tämän ...
  • “Nice to get to know you” : Social presence in virtual exchange discourse 

    Háhn, Judit (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2020)
    Virtual exchange comprises online collaborative activities in facilitated, educational contexts across borders. This paper offers a multimodal approach to the study of social presence in students’ asynchronous online ...
  • "Experience the real New Zealand - Maori culture as it is today" : representations of New Zealand and Maoris in Maori tourism websites 

    Lähteenmäki, Suvi (2012)
    Matkailu on maailmanlaajuisesti merkittävä ja kasvava ala. Uudessa-Seelannissa matkailulla on ollut jo pitkään merkittävä vaikutus talouteen ja koko yhteiskuntaan. Maorit ovat Uuden-Seelannin alkuperäiskansa ja ...
  • Corporate online presence : a study of eight Finnish exporting companies' corporate websites 

    Tauriainen, Anniina (2012)
    Yritykset käyttävät verkkosivujaan tuotteiden ja palveluiden markkinoinnin ohella myös yrityksen mainostamiseen ja verkkoidentiteetin luomiseen. Verkkoidentiteetti heijastaa kielen ja visuaalisen ilmeen kautta yrityksen ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre