dc.contributor.advisor | Sayers, Dave | |
dc.contributor.author | Kuusela, Enni | |
dc.date.accessioned | 2021-06-15T08:35:43Z | |
dc.date.available | 2021-06-15T08:35:43Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76539 | |
dc.description.abstract | Tutkimuksessa pyritään kokoamaan yleistä kuvaa yliopisto-opiskelijoiden positiivisista ja/tai negatiivisista asenteista opinnoissa käytettävään ”pakolliseen” englannin kieleen. Taustakirjallisuudessa perehdytään Englannin kielen globaaliin asemaan akateemisessa maailmassa ja myös Suomessa, sekä englannin kielen asemaan vaikuttaviin osa-alueisiin, kuten esimerkiksi kansainvälistymisen mahdolliset motivaatiot ja oppilaitosten linjaukset. Tilastotieteen tekniikoiden avulla pyritään kuvaamaan valittua otosta, jossa tarkastellaan vastaajien itsearviointia omasta kielitaidosta, vastausten integratiivista ja instrumentaalista motivaatiota englannin kielen oppimiseen, sekä mahdollisia positiivisesti vaikuttavia tekijöitä kielen oppimiseen oppilaitoksen ja oman elämän osalta. Kaikkien kategorioiden vastaukset käydään läpi tilastollisen merkityksen näkökulmasta. | fi |
dc.format.extent | 34 | |
dc.language.iso | en | |
dc.title | University students’ attitudes towards mandatory English in their studies | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202106153740 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 301 | |
dc.subject.yso | englannin kieli | |
dc.subject.yso | korkea-asteen koulutus | |
dc.subject.yso | kieli ja kielet | |
dc.subject.yso | korkeakoulut | |
dc.subject.yso | kyselytutkimus | |
dc.subject.yso | asenteet | |
dc.subject.yso | opiskelijat | |
dc.subject.yso | lingua francat | |
dc.subject.yso | kielipolitiikka | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | English language | |
dc.subject.yso | tertiary education | |
dc.subject.yso | languages | |
dc.subject.yso | institutions of higher education | |
dc.subject.yso | questionnaire survey | |
dc.subject.yso | attitudes | |
dc.subject.yso | students | |
dc.subject.yso | lingua franca | |
dc.subject.yso | language policy | |
dc.subject.yso | teaching and instruction | |