University students’ attitudes towards mandatory English in their studies
Tekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tutkimuksessa pyritään kokoamaan yleistä kuvaa yliopisto-opiskelijoiden positiivisista ja/tai negatiivisista asenteista opinnoissa käytettävään ”pakolliseen” englannin kieleen. Taustakirjallisuudessa perehdytään Englannin kielen globaaliin asemaan akateemisessa maailmassa ja myös Suomessa, sekä englannin kielen asemaan vaikuttaviin osa-alueisiin, kuten esimerkiksi kansainvälistymisen mahdolliset motivaatiot ja oppilaitosten linjaukset. Tilastotieteen tekniikoiden avulla pyritään kuvaamaan valittua otosta, jossa tarkastellaan vastaajien itsearviointia omasta kielitaidosta, vastausten integratiivista ja instrumentaalista motivaatiota englannin kielen oppimiseen, sekä mahdollisia positiivisesti vaikuttavia tekijöitä kielen oppimiseen oppilaitoksen ja oman elämän osalta. Kaikkien kategorioiden vastaukset käydään läpi tilastollisen merkityksen näkökulmasta.
Asiasanat
englannin kieli korkea-asteen koulutus kieli ja kielet korkeakoulut kyselytutkimus asenteet opiskelijat lingua francat kielipolitiikka opetus English language tertiary education languages institutions of higher education questionnaire survey attitudes students lingua franca language policy teaching and instruction
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5322]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Emplacing English as lingua franca in international higher education : A spatial perspective on linguistic diversity
Adriansen, Hanne Kirstine; Juul‐Wiese, Thilde; Møller Madsen, Lene; Saarinen, Taina; Spangler, Vera; Waters, Johanna L. (Wiley, 2023)Within higher education, internationalisation is increasingly important for students and academics alike. In this context, English as the lingua franca has gained prominence. The ostensible ubiquity of English rests on a ... -
ELF in the classroom : Finnish upper secondary school students' attitudes towards ELF
Jokilehto, Emmi (2014)Englannin kielen asema maailmalla on muuttunut merkittävästi viime vuosikymmenten aikana ja se on saavuttanut vahvan aseman kansainvälisenä kielenä. Se toimii myös yhä enenevissä määrin maailmanlaajuisena lingua francana ... -
Entrepreneurship education in tourism : a study on the institutions of higher education in Finland
Deininger, Bianka (2020)Entrepreneurship is an important driver in creating new jobs and contributing to a growing economy – and so is the highly versatile and complex tourism industry. Therefore, it is presumed, that entrepreneurial thinking and ... -
Code-switching in Finland and Estonia : University students’ attitudes towards Finglish and Estinglish
Immonen, Anttu (2024)Suomea pidetään konservatiivisena ja varsin hitaasti muuttuvana kielenä siinä missä viro on paljon alttiimpi muutokselle. Suomalaisten ja virolaisten kieliasenteita englantia kohtaan on tutkittu ennenkin, kun taas ... -
University language policies : How does Finnish constitutional bilingualism meet the needs for internationalisation in English?
Saarinen, Taina; Rontu, Heidi (Liverpool University Press, 2018)In this article, we discuss the position of Finnish constitutional bilingualism in higher education in the context of internationalisation in English, by focusing on two universities: one dominantly monolingual (Finnish), ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.