dc.contributor.advisor | Annala, Leevi | |
dc.contributor.author | Kemppainen, Noora | |
dc.date.accessioned | 2021-05-24T10:20:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-24T10:20:53Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75901 | |
dc.description.abstract | Kirjallisuuskartoituksen aiheena on kieltenopiskelupelien suunnittelu. Tavoitteena on koota yhteen kieltenopiskelupelien suunnittelussa huomioitavia asioita ja selvittää, ovatko jotkin pelisuunnitteluelementit muita parempia kieltenopiskelupeleissä. Pelisuunnittelussa on erityisesti huomioitava pelaajien tausta sekä millaisia pelinsisäisiä tukia pelaaja tarvitsee. Eri genreistä erityisesti moninpelattavien roolipelien katsotaan olevan soveltuva kieltenopiskelupeleihin mekaniikkojen, kielellisen sisällön sekä sosiaalisen vuorovaikutuksen tuomien hyötyjen takia. | fi |
dc.description.abstract | The subject of this literature review is the design of language learning games. The aim is to gather together things to consider when designing language learning games and to find out if some game design elements are better than others for language learning games. In game design it is especially important to take into account the players' background, as well as what kind of in-game support the player needs. Of the different genres, multiplayer role-playing games in particular are considered to be suitable for language learning games due to their mechanics, linguistic content, and the benefits of social interaction. | en |
dc.format.extent | 21 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | pelimekaniikat | |
dc.subject.other | kieltenopiskelu | |
dc.title | Kieltenopiskelupelien suunnittelu | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202105243160 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | oppimispelit | |
dc.subject.yso | kieltenopetus | |
dc.subject.yso | pelisuunnittelu | |
dc.subject.yso | pelillistäminen | |