Show simple item record

dc.contributor.advisorHalttunen, Veikko
dc.contributor.authorArponen, Leo-Pekka
dc.date.accessioned2021-05-21T11:08:18Z
dc.date.available2021-05-21T11:08:18Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75852
dc.description.abstractMarkkinoinnin automaatiosta on puhuttu jo viimeiset kaksi vuosikymmentä, mutta jatkuvan kehityksen seurauksena siitä on tullut paljon muutakin kuin pelkkä tuki päätöksentekoa varten. Tulevaisuudessa markkinat ja markkinointi itsessään tulevat edelleen kehittymään, minkä seurauksena myös kuluttajien tarpeet muuttuvat. Jotta muuttuviin tarpeisiin ja uusiin haasteisiin on mahdollista vastata, yritysten kannattaa harkita uusia menetelmiä kuluttajien tavoittamiseksi. Markkinoinnin automaatio voi tuoda kehityksen tuomiin haasteisiin ratkaisun. Tämä kandidaatintutkielma toteutettiin kirjallisuuskatsauksena, jonka tarkoituksena oli selvittää, mistä markkinoinnin automaatio koostuu ja kuinka markkinoinnin automaatio tukee perinteistä markkinointiprosessia. Markkinoinnin automaation esitettiin koostuvan markkinointiteknologioista, strategioista ja niitä hyödyntävistä ihmisistä. Tutkielman tuloksina markkinoinnin automaation esitettiin tukevan perinteistä markkinointiprosessia kolmen osa-alueen kautta. Tuen osa-alueita olivat asiakassuhteiden hallinta, asiakaskokemuksen personointi sekä liidien generointi. Vaikka markkinoinnin automaatio voikin ensisilmäyksellä vaikuttaa oikotieltä onneen, se ei sitä ole, sillä markkinoinnin automaation käyttöönoton jälkeinen jatkuva ylläpito voi koitua haasteelliseksi.fi
dc.description.abstractMarketing automation has been discussed about for the past two decades, but because of continuous development it has become much more than just a tool for decision making. Markets and marketing itself are going to evolve further in the future, therefore consumers' needs are going to change. To answer the changing needs and new challenges, companies should consider new methods to reach consumers. Marketing automation can offer a solution to the challenges brought by development. This bachelor's thesis was carried out as a literature review, and its purpose was to examine what marketing automation consists of and how marketing automation supports traditional marketing process. Marketing automation was presented to consist of marketing technologies, strategies and the people who utilize them. As the result of the thesis, marketing automation was presented to support the traditional marketing process through three fields. The fields were customer relationship management, personalization of customer experience and generating leads. Even though marketing automation might first seem like a shortcut to success, it is not the case, as the continuous maintenance after implementation can prove to be challenging.en
dc.format.extent31
dc.language.isofi
dc.subject.othermarkkinointiprosessi
dc.subject.othermarkkinointiteknologia
dc.titleMarkkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202105213112
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysoautomaatio
dc.subject.ysoasiakaskokemus
dc.subject.ysopersonointi


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record