Markkinoinnin automaation viestinnän käyttäjäkokemus asiakkaiden näkökulmasta
Tekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tässä tutkielmassa tutkitaan markkinoinnin automaation viestinnän käyttäjäkokemusta asiakkaan näkökulmasta. Tutkimukseen sisältyy ensin kirjallisuuskatsaus aiheeseen, jonka jälkeen tutkielmassa toteutetaan empiirinen osuus. Laadullisessa tutkimuksessa kerätään aineistoa kohdeorganisaation asiakkailta, jonka jälkeen tutkimustulokset analysoidaan. Lopulta tutkimustuloksia verrataan kirjallisuuskatsauksessa tehtyihin havaintoihin. Lisäksi tutkielman lopussa esitetään kohdeorganisaatiolle konkreettisia kehitysideoita markkinoinnin automaation viestintään liittyen. This thesis explores a user experience of marketing automation communications from the customer's point of view. The research includes a literature review of the subject, followed by an empirical part. In the qualitative research, data is collected from the customers of the target organization. After collecting the data the results are analyzed. Finally, the research results are compared with the findings of the literature review. In addition, concrete development ideas are presented to the target organization regarding marketing automation communication.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29559]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Markkinoinnin automaation hyödyntäminen yrityksen sisältömarkkinoinnissa : asiakkaan sitouttamisen näkökulma
Hietala, Waltteri (2022)Tässä tutkielmassa selvitetään markkinoinnin automaatioteknologian hyödyntämistä osana yrityksen asiakkaiden sitouttamisen edistämistä ja sisältömarkkinoinnin toteuttamista. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mitkä ... -
Markkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena
Arponen, Leo-Pekka (2021)Markkinoinnin automaatiosta on puhuttu jo viimeiset kaksi vuosikymmentä, mutta jatkuvan kehityksen seurauksena siitä on tullut paljon muutakin kuin pelkkä tuki päätöksentekoa varten. Tulevaisuudessa markkinat ja markkinointi ... -
Markkinoinnin automaatiojärjestelmän käytön omaksuminen
Salakka, Matti (2020)Tämän tutkielman tarkoituksena on tutkia markkinoinnin automaatiojärjestelmän käytön omaksumista käyttäjien näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millä teknologian omaksumiseen vaikuttavilla tekijöillä on ... -
Markkinoinnin personointi digitaalisissa kanavissa : toimenpiteet ja tehokkuus kuluttajien näkökulmasta
Nurminen, Sara (2023)Personoinnista on tullut tärkeä osa digitaalista markkinointia ja verkkoperusteisia palveluita. Automaatio ja datan saatavuus ovat mahdollistaneet yrityksille keinon huomioida yksilöiden mieltymykset ja kohdentaa sisältöjä ... -
Kuluttajien henkilökohtaiset arvot markkinoinnin näkökulmasta
Okkonen, Helena (2002)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.