University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Verkkosivujen sisältö asiakaspolun tukena : case paperi- ja selluteollisuuden markkinajohtaja

Icon
1.6Mb

Authors
Laakkonen, Anna
Date
2019
Discipline
MarkkinointiMarketing
Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).
You can request a copy of this thesis here
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Pro gradu – tutkielmassa tarkastellaan case –yrityksen verkkosivujen sisällön vaikutusta asiakaspolkuun. Tutkielma laadittiin paperi- ja selluteollisuuden parissa toimivalle markkinajohtajalle, jonka asiakaskunta koostuu suurimmaksi osaksi vakiintuneista asiakkaista. Tämän takia verkkosivujen tarkoitus ei ole hankkia uusia asiakkaita, vaan ylläpitää jo olemassa olevia asiakas- ja sidosryhmäsuhteita. Tutkielman avulla haettiin vastauksia kysymyksiin: Millaiset verkkosivujen tarjoamat sisällöt; tarjottu informaatio ja visuaaliset tekijät, tukevat asiakaspolkua? Miten asiakkaiden arvo-odotukset ovat yhteydessä yrityksen tuottaman sisällön kanssa? Auttavatko sisällössä käytetyt avainsanat tuomaan kävijävirtaa verkkosivuille? Tutkielmassa tarkastellaan verkkosivujen asiakaspolkuun sidoksissa olevia teorioita asiakaskokemuksesta, arvon muodostumisesta ja sisältömarkkinoinnista. Tutkimus on tapaustutkimus, jonka takia tutkimusmenetelminä toimivat yrityksen verkkosivujen havainnointi, verkkosivujen kävijäliikenteen analysointi, hakukoneoptimoinnin testaus sekä määrällinen kyselytutkimus. Tutkimustuloksista selvisi, että verkkosivujen navigoinnin sujuvuus ja verkkosivujen rakenne vaikuttavat asiakaspolkuun. Lisäksi sisällössä hyödynnetyt avainsanat vaikuttavat hakukoneoptimointiin, mikä on liitoksissa verkkosivujen laskeutumissivujen kanssa. Yrityksen tarjoama sisältö muodostaa arvon vierailijalle käytön aikana, joihin myös vaikuttaa se, vastaako yrityksen tarjonta odotuksia. Asiakaskokemuksen muodostumisessa yrityksen ja asiakkaan välinen vuorovaikutus luo arvon, jonka takia moni tekijä vaikuttaa prosessiin. Siksi yrityksen on markkinointiaan tehdessä huomioitava kaikki nämä osatekijät onnistuneen asiakaskokemuksen aikaansaamiseksi. ...
Keywords
avainsanat WWW-sivut asiakaskokemus markkinointi arvonluonti
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201906143242

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [23396]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Asiakkaan kokema arvo sisältömarkkinoinnin kontekstissa : case ARROW Engineering Oy 

    Multisilta, Kerttu (2019)
    Digitalisoituminen on korostanut arvon luomisen merkitystä, sillä se on yrityksille välttämättömyys murroksessa selviytymiseen. Teknologisen kehittymisen myötä arvoa voidaan myös luoda yksisuuntaisen outbound-markkinoinnin ...
  • Markkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena 

    Arponen, Leo-Pekka (2021)
    Markkinoinnin automaatiosta on puhuttu jo viimeiset kaksi vuosikymmentä, mutta jatkuvan kehityksen seurauksena siitä on tullut paljon muutakin kuin pelkkä tuki päätöksentekoa varten. Tulevaisuudessa markkinat ja markkinointi ...
  • Verkkosivujen saavutettavuuden ongelmat : työkaluja parempaan saavutettavuuteen 

    Delahay, Inga (2021)
    Tutkimuksessa perehdyttiin kirjallisuuskatsauksen muodossa saavutettavuuteen ja sen tilanteeseen erityyppisillä verkkosivustoilla nykyään, keskittyen erityisesti näkö- ja kuulorajoitteisten kokemiin ongelmiin ja esteisiin ...
  • Julkisen hallinnon verkkosivujen saavutettavuuden tila 2000-luvulla 

    Nurmela, Kristiina (2012)
    Tutkielman tarkoituksena oli kartoittaa julkisen hallinnon verkkosivujen saavutettavuutta. Tutkimusongelma nousi esiin nykyisestä suuntauksesta, jossa palveluita siirretään yhä enemmän verkkoon myös julkisen hallinnon ...
  • Suunnittelijoiden tarina verkkosivujen visuaalisen kokemuksen suunnittelusta 

    Suikki, Jasmin (2019)
    Tämä tutkimus käsittelee verkkosivujen suunnittelijoiden näkemyksiä käyttäjäkokemuksesta, eli miten kokemus suunnittelijan mielestä muotoutuu ja millä tavoin tämä näkemys muokkaa verkkosivusuunnittelussa visuaalisten ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre