Verkkosivujen sisältö asiakaspolun tukena : case paperi- ja selluteollisuuden markkinajohtaja
Authors
Date
2019Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Pro gradu – tutkielmassa tarkastellaan case –yrityksen verkkosivujen sisällön vaikutusta asiakaspolkuun. Tutkielma laadittiin paperi- ja selluteollisuuden parissa toimivalle markkinajohtajalle, jonka asiakaskunta koostuu suurimmaksi osaksi vakiintuneista asiakkaista. Tämän takia verkkosivujen tarkoitus ei ole hankkia uusia asiakkaita, vaan ylläpitää jo olemassa olevia asiakas- ja sidosryhmäsuhteita. Tutkielman avulla haettiin vastauksia kysymyksiin: Millaiset verkkosivujen tarjoamat sisällöt; tarjottu informaatio ja visuaaliset tekijät, tukevat asiakaspolkua? Miten asiakkaiden arvo-odotukset ovat yhteydessä yrityksen tuottaman sisällön kanssa? Auttavatko sisällössä käytetyt avainsanat tuomaan kävijävirtaa verkkosivuille? Tutkielmassa tarkastellaan verkkosivujen asiakaspolkuun sidoksissa olevia teorioita asiakaskokemuksesta, arvon muodostumisesta ja sisältömarkkinoinnista. Tutkimus on tapaustutkimus, jonka takia tutkimusmenetelminä toimivat yrityksen verkkosivujen havainnointi, verkkosivujen kävijäliikenteen analysointi, hakukoneoptimoinnin testaus sekä määrällinen kyselytutkimus. Tutkimustuloksista selvisi, että verkkosivujen navigoinnin sujuvuus ja verkkosivujen rakenne vaikuttavat asiakaspolkuun. Lisäksi sisällössä hyödynnetyt avainsanat vaikuttavat hakukoneoptimointiin, mikä on liitoksissa verkkosivujen laskeutumissivujen kanssa. Yrityksen tarjoama sisältö muodostaa arvon vierailijalle käytön aikana, joihin myös vaikuttaa se, vastaako yrityksen tarjonta odotuksia. Asiakaskokemuksen muodostumisessa yrityksen ja asiakkaan välinen vuorovaikutus luo arvon, jonka takia moni tekijä vaikuttaa prosessiin. Siksi yrityksen on markkinointiaan tehdessä huomioitava kaikki nämä osatekijät onnistuneen asiakaskokemuksen aikaansaamiseksi.
...
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29626]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Asiakkaan kokema arvo sisältömarkkinoinnin kontekstissa : case ARROW Engineering Oy
Multisilta, Kerttu (2019)Digitalisoituminen on korostanut arvon luomisen merkitystä, sillä se on yrityksille välttämättömyys murroksessa selviytymiseen. Teknologisen kehittymisen myötä arvoa voidaan myös luoda yksisuuntaisen outbound-markkinoinnin ... -
Value creation through digital value-based selling activities
Tiainen, Petra (2023)Paine digitalisaatioon haastaa personoituja ratkaisuja tarjoavia B2B-yrityksiä. Vaikka yhä useampi B2B-asiakas suosii ostamista verkossa, hybridiratkaisuita tarjoavien B2B-yritysten katsotaan yhä olevan digitaalisen siirtymän ... -
Markkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena
Arponen, Leo-Pekka (2021)Markkinoinnin automaatiosta on puhuttu jo viimeiset kaksi vuosikymmentä, mutta jatkuvan kehityksen seurauksena siitä on tullut paljon muutakin kuin pelkkä tuki päätöksentekoa varten. Tulevaisuudessa markkinat ja markkinointi ... -
Kirjastot kirjallisuuden esittelijöinä ja välittäjinä : kirjallisuuden esittelytoiminta Suomen maakuntakirjastojen verkkosivujen vinkkiosioissa ja kaunokirjallisuuden esittelyteksteissä
Murtorinne, Lari (2015)Tutkin pro gradu -työssäni verkossa tehtävää kirjallisuuden esittelytoimintaa osana verkkokirjastotoimintaa. Tarkastelen sitä, miten verkkosivujen vinkkiosiot ja kaunokirjallisuuden esittelytekstit ylläpitävät kirjaston ... -
Verkkosivujen saavutettavuuden ongelmat : työkaluja parempaan saavutettavuuteen
Delahay, Inga (2021)Tutkimuksessa perehdyttiin kirjallisuuskatsauksen muodossa saavutettavuuteen ja sen tilanteeseen erityyppisillä verkkosivustoilla nykyään, keskittyen erityisesti näkö- ja kuulorajoitteisten kokemiin ongelmiin ja esteisiin ...