Markkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena
Markkinoinnin automaatiosta on puhuttu jo viimeiset kaksi vuosikymmentä, mutta jatkuvan kehityksen seurauksena siitä on tullut paljon muutakin kuin pelkkä tuki päätöksentekoa varten. Tulevaisuudessa markkinat ja markkinointi itsessään tulevat edelleen kehittymään, minkä seurauksena myös kuluttajien tarpeet muuttuvat. Jotta muuttuviin tarpeisiin ja uusiin haasteisiin on mahdollista vastata, yritysten kannattaa harkita uusia menetelmiä kuluttajien tavoittamiseksi. Markkinoinnin automaatio voi tuoda kehityksen tuomiin haasteisiin ratkaisun. Tämä kandidaatintutkielma toteutettiin kirjallisuuskatsauksena, jonka tarkoituksena oli selvittää, mistä markkinoinnin automaatio koostuu ja kuinka markkinoinnin automaatio tukee perinteistä markkinointiprosessia. Markkinoinnin automaation esitettiin koostuvan markkinointiteknologioista, strategioista ja niitä hyödyntävistä ihmisistä. Tutkielman tuloksina markkinoinnin automaation esitettiin tukevan perinteistä markkinointiprosessia kolmen osa-alueen kautta. Tuen osa-alueita olivat asiakassuhteiden hallinta, asiakaskokemuksen personointi sekä liidien generointi. Vaikka markkinoinnin automaatio voikin ensisilmäyksellä vaikuttaa oikotieltä onneen, se ei sitä ole, sillä markkinoinnin automaation käyttöönoton jälkeinen jatkuva ylläpito voi koitua haasteelliseksi.
...
Marketing automation has been discussed about for the past two decades, but because of continuous development it has become much more than just a tool for decision making. Markets and marketing itself are going to evolve further in the future, therefore consumers' needs are going to change. To answer the changing needs and new challenges, companies should consider new methods to reach consumers. Marketing automation can offer a solution to the challenges brought by development. This bachelor's thesis was carried out as a literature review, and its purpose was to examine what marketing automation consists of and how marketing automation supports traditional marketing process. Marketing automation was presented to consist of marketing technologies, strategies and the people who utilize them. As the result of the thesis, marketing automation was presented to support the traditional marketing process through three fields. The fields were customer relationship management, personalization of customer experience and generating leads. Even though marketing automation might first seem like a shortcut to success, it is not the case, as the continuous maintenance after implementation can prove to be challenging.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Markkinoinnin personointi digitaalisissa kanavissa : toimenpiteet ja tehokkuus kuluttajien näkökulmasta
Nurminen, Sara (2023)Personoinnista on tullut tärkeä osa digitaalista markkinointia ja verkkoperusteisia palveluita. Automaatio ja datan saatavuus ovat mahdollistaneet yrityksille keinon huomioida yksilöiden mieltymykset ja kohdentaa sisältöjä ... -
Markkinoinnin automaation hyödyntäminen yrityksen sisältömarkkinoinnissa : asiakkaan sitouttamisen näkökulma
Hietala, Waltteri (2022)Tässä tutkielmassa selvitetään markkinoinnin automaatioteknologian hyödyntämistä osana yrityksen asiakkaiden sitouttamisen edistämistä ja sisältömarkkinoinnin toteuttamista. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mitkä ... -
Markkinoinnin automaatiojärjestelmän käytön omaksuminen
Salakka, Matti (2020)Tämän tutkielman tarkoituksena on tutkia markkinoinnin automaatiojärjestelmän käytön omaksumista käyttäjien näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millä teknologian omaksumiseen vaikuttavilla tekijöillä on ... -
Markkinoinnin automaation viestinnän käyttäjäkokemus asiakkaiden näkökulmasta
Mämmi, Janina (2020)Tässä tutkielmassa tutkitaan markkinoinnin automaation viestinnän käyttäjäkokemusta asiakkaan näkökulmasta. Tutkimukseen sisältyy ensin kirjallisuuskatsaus aiheeseen, jonka jälkeen tutkielmassa toteutetaan empiirinen osuus. ... -
Verkkosivujen sisältö asiakaspolun tukena : case paperi- ja selluteollisuuden markkinajohtaja
Laakkonen, Anna (2019)Pro gradu – tutkielmassa tarkastellaan case –yrityksen verkkosivujen sisällön vaikutusta asiakaspolkuun. Tutkielma laadittiin paperi- ja selluteollisuuden parissa toimivalle markkinajohtajalle, jonka asiakaskunta koostuu ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.