University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Markkinoinnin automaatio perinteisen markkinointiprosessin tukena

Thumbnail
View/Open
514.8 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Arponen, Leo-Pekka
Date
2021
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Markkinoinnin automaatiosta on puhuttu jo viimeiset kaksi vuosikymmentä, mutta jatkuvan kehityksen seurauksena siitä on tullut paljon muutakin kuin pelkkä tuki päätöksentekoa varten. Tulevaisuudessa markkinat ja markkinointi itsessään tulevat edelleen kehittymään, minkä seurauksena myös kuluttajien tarpeet muuttuvat. Jotta muuttuviin tarpeisiin ja uusiin haasteisiin on mahdollista vastata, yritysten kannattaa harkita uusia menetelmiä kuluttajien tavoittamiseksi. Markkinoinnin automaatio voi tuoda kehityksen tuomiin haasteisiin ratkaisun. Tämä kandidaatintutkielma toteutettiin kirjallisuuskatsauksena, jonka tarkoituksena oli selvittää, mistä markkinoinnin automaatio koostuu ja kuinka markkinoinnin automaatio tukee perinteistä markkinointiprosessia. Markkinoinnin automaation esitettiin koostuvan markkinointiteknologioista, strategioista ja niitä hyödyntävistä ihmisistä. Tutkielman tuloksina markkinoinnin automaation esitettiin tukevan perinteistä markkinointiprosessia kolmen osa-alueen kautta. Tuen osa-alueita olivat asiakassuhteiden hallinta, asiakaskokemuksen personointi sekä liidien generointi. Vaikka markkinoinnin automaatio voikin ensisilmäyksellä vaikuttaa oikotieltä onneen, se ei sitä ole, sillä markkinoinnin automaation käyttöönoton jälkeinen jatkuva ylläpito voi koitua haasteelliseksi. ...
 
Marketing automation has been discussed about for the past two decades, but because of continuous development it has become much more than just a tool for decision making. Markets and marketing itself are going to evolve further in the future, therefore consumers' needs are going to change. To answer the changing needs and new challenges, companies should consider new methods to reach consumers. Marketing automation can offer a solution to the challenges brought by development. This bachelor's thesis was carried out as a literature review, and its purpose was to examine what marketing automation consists of and how marketing automation supports traditional marketing process. Marketing automation was presented to consist of marketing technologies, strategies and the people who utilize them. As the result of the thesis, marketing automation was presented to support the traditional marketing process through three fields. The fields were customer relationship management, personalization of customer experience and generating leads. Even though marketing automation might first seem like a shortcut to success, it is not the case, as the continuous maintenance after implementation can prove to be challenging. ...
 
Keywords
markkinointiprosessi markkinointiteknologia markkinointi automaatio asiakaskokemus personointi
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202105213112

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4421]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Markkinoinnin automaation hyödyntäminen yrityksen sisältömarkkinoinnissa : asiakkaan sitouttamisen näkökulma 

    Hietala, Waltteri (2022)
    Tässä tutkielmassa selvitetään markkinoinnin automaatioteknologian hyödyntämistä osana yrityksen asiakkaiden sitouttamisen edistämistä ja sisältömarkkinoinnin toteuttamista. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mitkä ...
  • Markkinoinnin automaatiojärjestelmän käytön omaksuminen 

    Salakka, Matti (2020)
    Tämän tutkielman tarkoituksena on tutkia markkinoinnin automaatiojärjestelmän käytön omaksumista käyttäjien näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millä teknologian omaksumiseen vaikuttavilla tekijöillä on ...
  • Markkinoinnin automaation viestinnän käyttäjäkokemus asiakkaiden näkökulmasta 

    Mämmi, Janina (2020)
    Tässä tutkielmassa tutkitaan markkinoinnin automaation viestinnän käyttäjäkokemusta asiakkaan näkökulmasta. Tutkimukseen sisältyy ensin kirjallisuuskatsaus aiheeseen, jonka jälkeen tutkielmassa toteutetaan empiirinen osuus. ...
  • Verkkosivujen sisältö asiakaspolun tukena : case paperi- ja selluteollisuuden markkinajohtaja 

    Laakkonen, Anna (2019)
    Pro gradu – tutkielmassa tarkastellaan case –yrityksen verkkosivujen sisällön vaikutusta asiakaspolkuun. Tutkielma laadittiin paperi- ja selluteollisuuden parissa toimivalle markkinajohtajalle, jonka asiakaskunta koostuu ...
  • Sosiaalisen markkinoinnin ja arvojen vaikutus kuluttajan käyttäytymiseen 

    Huovila, Julia (2021)
    Sosiaalinen markkinointi on markkinoinnin lähestymistapa, joka pyrkii muuttamaan kuluttajaryhmän tai kokonaisen yhteiskunnan käyttäytymistä. Sosiaalista markkinointia on perinteisesti käytetty julkisen sektorin työkaluna, ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre