Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorTamminen, Tuulia
dc.date.accessioned2021-05-11T06:16:05Z
dc.date.available2021-05-11T06:16:05Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75434
dc.description.abstractTämän kandidaatintutkielman aiheena on englannin kielen suullisen kielitaidon opetusmetodit. Tutkimuksen pääongelmana on suullisen kielitaidon opetuksen puute lukion englannin kielen opetuksen pakollisilla kursseilla. Tutkimus käsitteli neljää eri suullisen kielitaidon opetusmetodia, joiden käytöllä voitaisiin parantaa lukiolaisten suullisen englannin kielen taitoja ilman suurta muutosta pakollisiin englannin kielen kursseihin. Näitä metodeja ovat tehtäviin perustuva (task-based teaching), yhteistyöhön perustuva (cooperative teaching), vieraskielinen (language immersion) sekä metakognitiivinen (metacognitive teaching) opetusmetodit. Tutkimuksessa painotettiin näiden metodien nautinnollisuutta ja niiden suhdetta oppilaiden kokemukseen omasta oppimisestaan. Tutkimuksen kohteena olivat lukiolaiset. Aineisto kerättiin sähköisellä kyselyllä, johon vastasi 71 oppilasta kolmesta eri lukiosta. Metodeista language immersion paljastui kyselyn tulosten perusteella suosituimmaksi. Sitä pidettiin nautinnollisimpana sekä parhaiten suullisia kielitaitoja opettavana. Järjestyksessä seuraaviksi suosituimpina metodeina olivat cooperative teaching, task-based teaching ja metacognitive teaching. Tulosten perusteella voidaan olettaa, että jos language immersion opetusmetodia käytettäisiin useammin lukion englannin kielen tunneilla, oppilaiden suullinen kielitaito paranisi.fi
dc.format.extent44
dc.language.isoen
dc.subject.otherEFL
dc.subject.otherforeign language enjoyment
dc.subject.othertask-based teaching
dc.subject.othercooperative teaching
dc.subject.othermetacognitive teaching
dc.titleAn analysis of student preferred oral English teaching methods and their benefits in Finnish upper secondary schools
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202105112719
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysokielikylpy
dc.subject.ysoopetusmenetelmät
dc.subject.ysopuheviestintä
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysoyhteistoiminnallinen oppiminen
dc.subject.ysolanguage teaching
dc.subject.ysolanguage immersion
dc.subject.ysoeducational methods
dc.subject.ysooral communication
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysocooperative learning


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot