Multilingualism in Finnish Teacher Education
Szabó, T. P., Repo, E., Kekki, N., & Skinnari, K. (2021). Multilingualism in Finnish Teacher Education. In M. Wernicke, S. Hammer, A. Hansen, & T. Schroedler (Eds.), Preparing Teachers to Work with Multilingual Learners (pp. 58-81). Multilingual Matters. https://doi.org/10.21832/9781788926119-006
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© 2021 Multilingual Matters
Julkaisija
Multilingual MattersEmojulkaisun ISBN
978-1-78892-609-6Kuuluu julkaisuun
Preparing Teachers to Work with Multilingual LearnersAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/68008737
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Multilingual pedagogy in Finnish education : an analysis of the national core curriculum for basic education and teacher education in the University of Jyväskylä
Pasanen, Sara (2022)Globalisoituvassa maailmassa monikielisyys voidaan nähdä niin voimavarana kuin myös yksilön vahvuutena ja monipuolisena resurssina. Maahanmuuton ansiosta monikielisten oppilaiden määrä on lisääntynyt Suomen kouluissa. ... -
Preparing pre-service teachers for inclusive pedagogy in multilingual and multicultural settings
Aalto, Eija; Mustonen, Sanna (University of Edinburgh; Jyväskylän yliopisto; Turun yliopisto; Stockholm University, 2022) -
Multilingual Pedagogies for Anticolonial TESOL? An Analysis of Pre-service Teachers’ Voices from Finland
Ennser-Kananen, Johanna; Iikkanen, Päivi; Skinnari, Kristiina (Springer, 2023)In this chapter, we bring together critical perspectives on the position of English in Finnish society and in the world with data and experiences from a Finnish teacher education context. We show how pre-service English ... -
Student teachers and their identity construction and awareness of multilingualism : re-visiting three studies
Kalaja, Paula (Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura, 2019)This article re-visits three studies that originally focused on beliefs about second language (L2) learning and teaching held by student teachers. The studies have been conducted in the same educational context (that is, ... -
Digital solutions for multilingual learning environments : the case of GraphoGame™ adaptations in Kenya
Puhakka, Carol Suzanne Adhiambo (University of Jyväskylä, 2015)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.