Show simple item record

dc.contributor.advisorKosonen, Erja
dc.contributor.authorPuhakka, Asko
dc.date.accessioned2021-02-12T07:50:29Z
dc.date.available2021-02-12T07:50:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/74104
dc.description.abstractTässä tutkimustietoon paneutuvassa kirjallisuuskatsauksessa tutkin, millaisia vaikutuksia ryhmällä on oppimiseen erityisesti musiikintunnilla sekä mitkä ovat toimivan ryhmän edellytykset? Pohdin muun muassa, millaisista tekijöistä ryhmä muodostuu ja mitä musiikintunnilla kannattaa ottaa huomioon luokkaa opettaessa. Lisäksi tarkastelen, miten musiikkikasvatus ja musiikkiluokka asettuvat tähän kokonaisuuteen. Lopuksi esittelen erilaisia opettajan työkaluja ja menetelmiä oman opettajuuden kehittämiseen sosiaalisesta näkökulmasta. Oma oppimisfilosofiani on se, että oppiminen koulussa on vahvasti vuorovaikutuksellista ja ulkoiseen stimulaatioon nojautuvaa. Opettajan tehtävänä on ohjata oppimistilanteita tarpeen mukaan ja saada luokkaryhmä toimimaan yhdessä. Tämän tutkielman tulosten perusteella oppilaissa ja luokan ilmapiirissä sekä luokkahengessä on todella suuri potentiaalinen jaettu voimavara, joiden muodostaman kokonaisuuden avulla luokka voi edesauttaa koko luokan oppimista. Opettajan tehtävänä on saada luokan potentiaali esille. Erityisen hyviä oppimistuloksia on mm. yhteistoiminnallisen oppimisen saralla. Toivon, että tämä tutkimus antaa minulle ja kenties muille opettajaopiskelijoille työkaluja ja uusia ajatuksia musiikinopettamiseen ja ryhmänhallintaan.fi
dc.format.extent37
dc.language.isofi
dc.titleOppimisen jaettu voimavara : ryhmän vaikutus oppimiseen musiikintunnilla
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202102121533
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMusiikkikasvatusfi
dc.contributor.oppiaineMusic Educationen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi3052
dc.subject.ysoilmapiiri
dc.subject.ysomusiikki
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysoryhmät
dc.subject.ysomusiikkikasvatus
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysoyhteisöllisyys
dc.subject.ysomusiikkipedagogiikka
dc.subject.ysoyhteistoiminnallinen oppiminen
dc.subject.ysoopetusryhmät


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record