No need necessarily to show off! : directives as situated activity in L2 classroom interaction
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Creating positive environment through interaction in Finnish EFL and CLIL classrooms
Rantala, Annukka (2008) -
Teachers' evaluative turns in Finnish CLIL classrooms
Pehkonen, Minttu (2008) -
Humor in the classroom
Roininen, Eevamaija (2010)Huumori vuorovaikutuksessa on mielenkiintoinen tutkimuskohde, sillä se sekä vaikuttaa vuorovaikutustilanteessa olevien ihmisten suhteisiin että heijastaa niitä. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia huumoria luokkahuoneessa ... -
Coordinating action in technology-supported shared tasks : Virtual pointing as a situated practice for mobilizing a response
Olbertz-Siitonen, Margarethe; Piirainen-Marsh, Arja (Elsevier, 2021)Drawing on recordings of remote screen-based work meetings in Finland, this conversation analytic study investigates interactive properties of mouse cursor movements in technology-mediated shared tasks. The article illustrates ... -
Noticing-prefaced recoveries of the interactional space in a video-mediated business meeting
Oittinen, Tuire (Department of Nordic Studies and Linguistics University of Copenhagen, 2020)Drawing on conversation analysis and authentic data from a video-mediated multiparty meeting, this study investigates the sequential and temporal organisation of recoveries of the interactional space. It focuses on moments ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.