Show simple item record

dc.contributor.authorUotinen, Sanna
dc.contributor.authorLadonlahti, Tarja
dc.contributor.authorLaamanen, Merja
dc.date.accessioned2021-01-14T14:55:27Z
dc.date.available2021-01-14T14:55:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationUotinen, S., Ladonlahti, T., & Laamanen, M. (2020). Developing E-Authentication for E-Assessment : Diversity of Students Testing the System in Higher Education. <i>European Journal of Open, Distance and E-Learning</i>, <i>23</i>(2), 99-115. <a href="https://doi.org/10.2478/eurodl-2020-0013" target="_blank">https://doi.org/10.2478/eurodl-2020-0013</a>
dc.identifier.otherCONVID_47544300
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73639
dc.description.abstractSähköinen tunnistautuminen on yksi keskeisistä teemoista verkko-opetuksessa, -opiskelussa ja - arvioinnissa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia opiskeluunsa erityistä tukea tarvitsevien yliopisto-opiskelijoiden käyttökokemuksia kehitteillä olevasta sähköisestä tunnistautumisjärjestelmästä. Erityistä huomiota kehittämistyössä kiinnitettiin tunnistautumisen saavutettavuuteen. Kaikkiaan 15 opiskelijaa testasi TeSLA-projektin osana kehitettyä tunnistautumisjärjestelmää, johon kuului kasvojentunnistus, äänentunnistus, näppäilyntunnistus, tekstityylianalyysi ja plagioinnin tunnistus. Opiskelijat täyttivät esi- ja jälkikyselylomakkeet sekä osallistuivat henkilökohtaisiin haastatteluihin. Tulokset osoittivat, että opiskelijoilla oli positiivisia odotuksia ja kokemuksia sähköisestä tunnistautumisesta. Opiskelijat uskoivat, että tunnistautumisjärjestelmä lisäsi luottamusta ja siten monipuolisti heidän mahdollisuuksiaan opiskella verkossa. Opiskelijat löysivät joitain haasteita ja korostivat, että sähköisen tunnistautumisjärjestelmän tulisi olla luotettava ja helppokäyttöinen. Mahdollisuutta käyttää erilaisia tunnistautumisvälineitä pidettiin tärkeänä. Opiskelijoiden halu käyttää näitä välineitä ja jakaa henkilötietojaan tunnistautumiseen vaihteli vammaisuuden, tuen tarpeiden tai yksilöllisten mieltymysten mukaan. Tulokset viittaavat siihen, että opiskelijoilla pitäisi olla vaihtoehtoja siihen, millaista sähköistä tunnistautumista he käyttävät.fi
dc.description.abstractE-authentication is one of the key topics in the field of online education and e-assessment. This study was aimed at investigating the user experiences of students with special educational needs and disabilities (SEND) while developing the accessible e-authentication system for higher education institutions. Altogether, 15 students tested the system (including instruments for face recognition, voice recognition, keystroke dynamics, text style analysis and anti-plagiarism), developed as part of the TeSLA project. Students also completed pre-questionnaires and postquestionnaires and attended individual interviews. The findings reveal positive expectations and experiences of e-authentication. Students believed that the e-authentication system increased trust and, thus, diversified their possibilities for studying online. Students found some challenges and emphasized that the e-authentication system should be reliable and easy to use. The possibility to use different kinds of instruments was perceived as an important feature. Students’ willingness to use these instruments and share their personal data for e-authentication varied due to their disabilities or individual preferences. The results suggest that students should have options for what kind of e-authentication they use.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.publisherSciendo
dc.relation.ispartofseriesEuropean Journal of Open, Distance and E-Learning
dc.rightsCC BY-NC-ND 4.0
dc.subject.othere-authentication
dc.subject.othere-assessment
dc.subject.otherspecial educational needs and disabilities (SEND)
dc.subject.otherhigher education
dc.subject.otheraccessibility
dc.subject.otherTeSLA system
dc.titleDeveloping E-Authentication for E-Assessment : Diversity of Students Testing the System in Higher Education
dc.typeresearch article
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202101141115
dc.contributor.laitosAvoin yliopistofi
dc.contributor.laitosInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.laitosOpen Universityen
dc.contributor.laitosFaculty of Information Technologyen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange99-115
dc.relation.issn1027-5207
dc.relation.numberinseries2
dc.relation.volume23
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2020 EDEN
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.type.publicationarticle
dc.relation.grantnumber688520
dc.relation.grantnumber688520
dc.relation.projectidinfo:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/688520/EU//TeSLA
dc.subject.ysosähköinen tunnistaminen
dc.subject.ysosaavutettavuus
dc.subject.ysoerilaiset oppijat
dc.subject.ysokäyttäjäkokemus
dc.subject.ysoverkko-oppiminen
dc.subject.ysoverkko-opetus
dc.subject.ysokorkeakouluopetus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p14584
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p858
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p21534
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p25337
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p13627
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6621
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1246
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.relation.doi10.2478/eurodl-2020-0013
dc.relation.funderEuropean Commissionen
dc.relation.funderEuroopan komissiofi
jyx.fundingprogramIA Innovation Action, H2020en
jyx.fundingprogramIA Innovation Action, H2020fi
jyx.fundinginformationThis work was supported by the European Commission H2020-ICT-2015/H2020-ICT-2015 TeSLAproject, “An Adaptive Trust-Based E-Assessment System for Learning” number 688520.
dc.type.okmA1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

CC BY-NC-ND 4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as CC BY-NC-ND 4.0