Developing E-Authentication for E-Assessment : Diversity of Students Testing the System in Higher Education
Uotinen, S., Ladonlahti, T., & Laamanen, M. (2020). Developing E-Authentication for E-Assessment : Diversity of Students Testing the System in Higher Education. European Journal of Open, Distance and E-Learning, 23(2), 99-115. https://doi.org/10.2478/eurodl-2020-0013
Published in
European Journal of Open, Distance and E-LearningDate
2020Copyright
© 2020 EDEN
Sähköinen tunnistautuminen on yksi keskeisistä teemoista verkko-opetuksessa, -opiskelussa ja - arvioinnissa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia opiskeluunsa erityistä tukea tarvitsevien yliopisto-opiskelijoiden käyttökokemuksia kehitteillä olevasta sähköisestä tunnistautumisjärjestelmästä. Erityistä huomiota kehittämistyössä kiinnitettiin tunnistautumisen saavutettavuuteen. Kaikkiaan 15 opiskelijaa testasi TeSLA-projektin osana kehitettyä tunnistautumisjärjestelmää, johon kuului kasvojentunnistus, äänentunnistus, näppäilyntunnistus, tekstityylianalyysi ja plagioinnin tunnistus. Opiskelijat täyttivät esi- ja jälkikyselylomakkeet sekä osallistuivat henkilökohtaisiin haastatteluihin. Tulokset osoittivat, että opiskelijoilla oli positiivisia odotuksia ja kokemuksia sähköisestä tunnistautumisesta. Opiskelijat uskoivat, että tunnistautumisjärjestelmä lisäsi luottamusta ja siten monipuolisti heidän mahdollisuuksiaan opiskella verkossa. Opiskelijat löysivät joitain haasteita ja korostivat, että sähköisen tunnistautumisjärjestelmän tulisi olla luotettava ja helppokäyttöinen. Mahdollisuutta käyttää erilaisia tunnistautumisvälineitä pidettiin tärkeänä. Opiskelijoiden halu käyttää näitä välineitä ja jakaa henkilötietojaan tunnistautumiseen vaihteli vammaisuuden, tuen tarpeiden tai yksilöllisten mieltymysten mukaan. Tulokset viittaavat siihen, että opiskelijoilla pitäisi olla vaihtoehtoja siihen, millaista sähköistä tunnistautumista he käyttävät.
...
E-authentication is one of the key topics in the field of online education and e-assessment. This study was aimed at investigating the user experiences of students with special educational needs and disabilities (SEND) while developing the accessible e-authentication system for higher education institutions. Altogether, 15 students tested the system (including instruments for face recognition, voice recognition, keystroke dynamics, text style analysis and anti-plagiarism), developed as part of the TeSLA project. Students also completed pre-questionnaires and postquestionnaires and attended individual interviews. The findings reveal positive expectations and experiences of e-authentication. Students believed that the e-authentication system increased trust and, thus, diversified their possibilities for studying online. Students found some challenges and emphasized that the e-authentication system should be reliable and easy to use. The possibility to use different kinds of instruments was perceived as an important feature. Students’ willingness to use these instruments and share their personal data for e-authentication varied due to their disabilities or individual preferences. The results suggest that students should have options for what kind of e-authentication they use.
...
Publisher
SciendoISSN Search the Publication Forum
1027-5207Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/47544300
Metadata
Show full item recordCollections
- Avoin yliopisto [161]
- Informaatioteknologian tiedekunta [2258]
Related funder(s)
European CommissionFunding program(s)
IA Innovation Action, H2020
The content of the publication reflects only the author’s view. The funder is not responsible for any use that may be made of the information it contains.
Additional information about funding
This work was supported by the European Commission H2020-ICT-2015/H2020-ICT-2015 TeSLAproject, “An Adaptive Trust-Based E-Assessment System for Learning” number 688520.License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Acceptability of the e-authentication in higher education studies : views of students with special educational needs and disabilities
Laamanen, Merja; Ladonlahti, Tarja; Uotinen, Sanna; Okada, Alexandra; Bañeres, David; Koçdar, Serpil (Springer, 2021)Trust-based e-assessment systems are increasingly important in the digital age for both academic institutions and students, including students with special educational needs and disabilities (SEND). Recent literature ... -
Ensuring Diverse User Experiences and Accessibility While Developing the TeSLA e-Assessment System
Ladonlahti, Tarja; Laamanen, Merja; Uotinen, Sanna (Springer, 2020)The TeSLA project, with its new, innovative approaches for e-assessment, offers a great possibility for increasing the educational equality and making higher education studies available for all. It has been estimated that ... -
Development Speeded up by Necessity : The Future of Higher Education and Academic Work Online
Berbyuk Lindström, Nataliya; Sofkova Hashemi, Sylvana; Háhn, Judit; Palviainen, Åsa; Asatiani, Aleksandre; Kedra, Joanna (Association for Information Systems, 2021)The COVID-19 pandemic had a dramatic impact on our lives and living. In higher education, it led to a swift shift from on-campus to online education resulting in practices of emergency remote teaching through virtual ... -
Difficult but Valuable! Learning in Student-centered Assessment Feedback Practices in Higher Education
Maunumäki, Minna; Maunula, Minna; Harju-Luukkainen, Heidi (Sciencedomain International, 2022)Aims: The aim of this study is to fill a gap in research on students' experiences of learning in student-centered assessment feedback practices. The article examines what students tell us about their learning in the context ... -
Teaching and learning methods during and after the Covid-19 pandemic in higher education language teaching : students’ views
Hyvätti, Noora (2023)Vuoden 2020 keväällä yliopistot ympäri Suomea ja maailmaa siirtyivät laajasti etäopetukseen Covid-19 pandemian aiheuttaman uhan vuoksi. Etäopetuksen myötä myös opettamisen ja oppimisen menetelmiä ja työkaluja tuli tarkastella ...