University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Learning while being entertained

Thumbnail
View/Open
316.3Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Välimaa, Mari
Date
2020
Discipline
Englannin kieliEnglish
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Tämän tutkielman tarkoituksena on selvittää näkevätkö Jyväskylän yliopiston englannin kielen pääaineopiskelijat yhteyden viihdemedian kulutuksen ja kielen oppimisen välillä. Lisäksi tutkitaan sitä onko niiden vaikutus ollut positiivinen vai negatiivinen, mihin kielenoppimisen osa-alueisiin ne ovat vaikuttaneet sekä onko viihdemedian kulutukseen kannustettu koulussa vastaajien ollessa 7-12 vuotiaita. Tutkimuksen aineistona käytettiin kyselyyn saatuja vastauksia. Kysely suoritettiin verkossa ja se jaettiin muun muassa sähköpostilla Jyväskylän yliopiston englannin pääaineopiskelijoille. Vastauksia kyselyyn tuli 36. 25 vastaajista oli naisia ja 11 miehiä ja vastaajien iät olivat 19-41 välillä. Kysely sisälsi monivalintakysymyksiä sekä avoimia kysymyksiä. Tulokset tukevat ajatusta siitä, että viihdemediaa tulisi hyödyntää enemmän kielten opetuksessa. Kaikki vastaajat näkivät yhteyden viihdemedian käytön ja kielenoppimisen välillä. Suurin osa näistä kokemuksista oli positiivisia. Vaikutuksia oltiin pystytty tunnistamaan useilla eri kielenoppimisen osa-alueilla, mutta kuitenkin yli puolet vastaajista koki, että heitä ei oltu kannustettu peruskoulussa viihdemedian hyödyntämiseen. ...
 
The purpose of this study is to find out if the major English students of Jyväskylä university saw a connection between consuming entertainment media and learning a language. In addition it is studies if their effect has been positive or negative, what areas of language learning they have effected and has consuming entertainment media been encouraged when the participants were 7 to 12 years old. Answers to a poll were used as the material of this study. The poll was conducted online and it was shared via email to Jyväskylä university's English major students. There were 36 participants. 25 of them were female and 11 were male and the participant were aged between 19-41. The poll included multiple choice questions and open questions. The results support the idea that entertainment media should be utilized more in language teaching. All participants saw connection between consuming entertainment media and learning language. Most of the experiences were positive. Participants had been able to recognize effects on multiple areas of language learning, but even so over half of the participants felt like they had not been encouraged to consume entertainment media when they were in comprehensive school. ...
 
Keywords
elokuvat musiikki videopelit oppiminen englannin kieli kielen oppiminen kieli ja kielet viihde kielitaito films music video games learning English language language learning languages entertainment language skills
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202101131076

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [3185]
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement
Open Science Centre