Tietoa ja taitoa toisen asteen verkko-opetukseen
Huttunen, U. (2007). Tietoa ja taitoa toisen asteen verkko-opetukseen. Aikuiskasvatus, 2007(3), 213-217. https://doi.org/10.33336/aik.93768
Julkaistu sarjassa
AikuiskasvatusTekijät
Päivämäärä
2007Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja, 2007
Siirtyminen perinteisestä opetuksesta verkko-opetukseen ei käy käden käänteessä. Paine lisääntyvään tieto- ja viestintäteknologian ja verkon opetuskäyttöön kuitenkin kasvaa. Verkko-opetus ja -opiskelu edellyttävät opettajilta uusia tapoja opettaa, mutta ne vaativat myös opiskelijoilta uusia tyylejä oppia. Tarvitaan virtuaalisia opetus- ja opiskelutaitoja. Kirjoituksessa kerrotaan Keski-Suomen Opinpolku projektista ja sen jälkivaiheista. Opinpolku tarjosi opettajille vierikoulusta, jonka tavoitteena oli kohentaa didaktisia perustaitoja tietotekniikan opetuskäytössä. Haasteina ovat opettajien ajankäyttö, verkkodidaktiikka ja tekniikka.
ISSN Hae Julkaisufoorumista
2490-0427
Alkuperäislähde
https://journal.fi/aikuiskasvatus/article/view/93768/52446Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/17421184
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Enhancing web course design using action research
Hiltunen, Leena (University of Jyväskylä, 2010) -
Tietoa, taitoa, etiikkaa ja oma persoona : sosiaalityöntekijöiden asiantuntijuus asiakkaan traumaattisen kriisin kohtaamisessa
Lappalainen, Rebekka (2022)Pro gradu -tutkielmassani tarkastelen sosiaalityöntekijöiden asiantuntijuutta heidän kohdatessaan asiakkaita, jotka ovat kokeneet traumaattisen kriisin. Tutkielmani on määrällinen kyselytutkimus, jonka avulla pyrin ... -
”Kukaan ei voi antaa sitä taitoa sulle” : kokemuksia follow along-video-opetukseen osallistumisesta käsinseisonnan harjoittelussa
Vuoriainen, Antti (2021)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää millaisia kokemuksia henkilöillä on follow along videotallenteisiin perustuvaan ohjattuun opetukseen osallistumisesta käsinseisontataidon harjoittelussa. Kohderyhmänä toimi ... -
Kriittinen katsaus aikuisopiskelijoiden verkko-opiskelun oppimistuloksia selittäviin tekijöihin
Juomoja, Matias (2018)Tutkimus käsittelee aikuisopiskelijoiden verkko-oppimisen edellytyksiin, laatuun ja oppimistuloksiin vaikuttavia tekijöitä. Tutkimuksen tarkoituksena on kartoittaa laadullisten tekijöiden vaikutusta aikuisopiskelijoille ... -
Vuorovaikutus ammattikorkeakoulun kielten ja viestinnän verkkokursseilla
Oinonen, Jaana (2018)Tutkimuksen taustalla oli ajankohtainen tarve kehittää korkeakoulujen kielten ja viestinnän verkko-opetusta vuorovaikutuksen mahdollistamisen ja tukemisen näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.