Tietoa ja taitoa toisen asteen verkko-opetukseen

Abstract
Siirtyminen perinteisestä opetuksesta verkko-opetukseen ei käy käden käänteessä. Paine lisääntyvään tieto- ja viestintäteknologian ja verkon opetuskäyttöön kuitenkin kasvaa. Verkko-opetus ja -opiskelu edellyttävät opettajilta uusia tapoja opettaa, mutta ne vaativat myös opiskelijoilta uusia tyylejä oppia. Tarvitaan virtuaalisia opetus- ja opiskelutaitoja. Kirjoituksessa kerrotaan Keski-Suomen Opinpolku projektista ja sen jälkivaiheista. Opinpolku tarjosi opettajille vierikoulusta, jonka tavoitteena oli kohentaa didaktisia perustaitoja tietotekniikan opetuskäytössä. Haasteina ovat opettajien ajankäyttö, verkkodidaktiikka ja tekniikka.
Main Author
Format
Articles Journal article
Published
2007
Series
Subjects
Publication in research information system
Original source
https://journal.fi/aikuiskasvatus/article/view/93768/52446
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202010066111Käytä tätä linkitykseen.
Review status
Non-peer reviewed
ISSN
2490-0427
DOI
https://doi.org/10.33336/aik.93768
Language
Finnish
Published in
Aikuiskasvatus
Citation
License
In CopyrightOpen Access
Copyright© Kirjoittaja, 2007

Share